Mezitýdenní vývoj (vs. 51. týden 2014)
Cílová skupina 15+
Velkou prohrou televize Nova skončil uplynulý vánoční týden. Hlavní kanál Novy se v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let propadl oproti předminulému týdnu o 4,38 procentního bodu na hodnotu 17,42 procenta a výrazně zaostal za vedoucí ČT 1. Ta si naopak polepšila nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry, konkrétně o 8,51 procentního bodu na podíl 25,13 procenta. Výraznější růst zaznamenala už jen TV Barrandov, a to o 0,89 procentního bodu na 5,46 procenta. Naopak pokles potkal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 1,18 procentního bodu na hodnotu 13,13 procenta, a ČT Sport, jež klesla o 1,23 procentního bodu na 1,57 procenta.
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Rekordní růst České televize: jako skupina doháněla Novu
Nova výrazně klesala i jako skupina. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si oproti předminulému týdnu pohoršila o 5,13 procentního bodu na hodnotu 26,15 procenta, což je podíl, kterého běžně dosahuje samotný hlavní kanál Novy. Nyní toto číslo vyjadřuje výkon všech pěti volně šířených programů skupiny Nova. Pozici lídra převzala Česká televize, která si naopak polepšila o 6,27 procentního bodu na celkový podíl 35,91 procenta. Kromě Jedničky k tomu mírně přispěla i Dvojka. Pokles se o vánočním týdnu nevyhnul ani Primě, která si jako skupina pohoršila o 2,32 procentního bodu na hodnotu 19,53 procenta, přičemž klesaly všechny čtyři její programy.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce rostla ČT 1. Polepšila si dokonce více než v širší kategorii dospělých diváků nad 15 let, konkrétně o 9,26 procentního bodu na hodnotu 23,53 procenta. Na rozdíl od výše zmíněné skupiny D15+ u mladšího publika bodovala i „velká“ Prima, jejíž podíl narostl o 2,39 procentního bodu na hodnotu 14,49 procenta. Výrazněji si polepšila i TV Barrandov, jejíž podíl vzrostl o 0,97 procentního bodu na 4,01 procenta. Naopak největší propad vykázal hlavní kanál Novy, a to o 4,75 procentního bodu na 18,99 procenta, což stačilo jen na pozici dvojky na trhu.
Nova ztratila pozici lídra ve „své“ divácké kategorii i jako celá skupina. V součtu všech svých pěti volně šířených programů dosáhla výsledku o 6,53 procentního bodu nižšího než v předminulém týdnu, konkrétně šlo o podíl 28,64 procenta. Lépe na tom byla Česká televize, která si minulý týden polepšila o 6,36 procentního bodu na kumulovaný podíl 32,05 procenta. Kromě Jedničky přitom stoupala, či spíše neklesala, pouze ČT art. Stagnaci vykázala i skupina Prima, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o jednu setinu procentního bodu na hodnotu 22,04 procenta. Stoupal přitom pouze její hlavní kanál, ostatní tři programy vykázaly pokles.
Meziroční vývoj (vs. 52. týden 2013)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s loňským vánočním týdnem si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Primy, který zaznamenal růst o 2,70 procentního bodu na hodnotu 13,13 procenta. Zajímavý růst o 0,81 procentního bodu na hodnotu 4,72 procenta vykázala ČT 2. Naopak největší pokles vykázal hlavní program Novy, který bez známých českých filmů a pohádek klesl o 4,04 procentního bodu na hodnotu 17,42 procenta. Klesala ale i ČT 1, konkrétně o 0,93 procentního bodu na hodnotu 25,13 procenta. Jedničce část diváků zřejmě odebrala Prima, která si na letošní Vánoce zajistila atraktivní české filmy a pohádky.
Prima byla také nejsilněji rostoucí skupinou v meziročním srovnání souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let. Oproti loňskému 52. týdnu si polepšila o 3,14 procentního bodu na hodnotu 19,53 procenta. Stoupaly přitom všechny čtyři její programy. Mírný meziroční růst vykázala i Česká televize, a to o 0,32 procentního bodu na hodnotu 35,91 procenta. V jejím případě růst zajistila především ČT 2 a dětské Déčko. Skupina Nova se meziročně propadla o 3,74 procentního bodu na souhrnný podíl 26,15 procenta, přičemž jedinými dvěma programy, které zaznamenaly meziroční růst o svátcích, byla Nova Cinema a Smíchov.
Cílová skupina 15–54
V mladší kategorii diváků od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v meziročním srovnání nejvíce polepšila „velká“ Prima, jejíž podíl stoupl o 3,70 procentního bodu na hodnotu 14,49 procenta. Výrazněji rostla i ČT 2, která si polepšila o 0,69 procentního bodu na podíl 3,42 procenta. ČT 1 vykázala mírný růst o 0,46 procentního bodu na 23,53 procenta a obdobně rostly i Prima Cool, Prima love a Déčko. Naopak největší meziroční propad vykázal hlavní program Novy, který se propadl o rekordních 6,61 procentního bodu na hodnotu 18,99 procenta. Druhý největší pokles, o 0,26 procentního bodu na 1,21 procenta, připadl na dalšího zástupce skupiny Nova, Fandu.
Nova meziročně klesala i jako celá skupina. V souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let si pohoršila o 6,15 procentního bodu na hodnotu 28,64 procenta a neudržela ve „svojí“ cílové skupině pozici lídra. Tu jí přebrala Česká televize, která meziročně rostla o 1,68 procentního bodu na souhrnný podíl 32,05 procenta. V jejím případě klesala pouze zpravodajská ČT 24, všechny ostatní programy buď stagnovaly, nebo svůj výkon oproti vánočnímu týdnu 2013 zlepšily. Největší nárůst v této divácké kategorii ovšem zaznamenala skupina Prima, která si polepšila o rekordních 4,57 procentního bodu na hodnotu 22,04 procenta.