Hlavní navigace

Nova pokračovala i v dubnu v rekordním růstu, meziročně ale v její cílovce excelovala ČT 1

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ BŘEZNA – I v dubnu se potvrdil trend stárnutí publika hlavního kanálu Novy a omlazování diváků Jedničky. TV Barrandov se blížila podílu pěti procent.

Doba čtení: 4 minuty

Meziměsíční vývoj (vs. březen 2014)

Cílová skupina 15+

Hlavní kanál Novy si i v dubnu podržel pozici nejvíce rostoucí české televize z hlediska průměrného celodenního podílu na publiku starším 15 let. Oproti březnu si polepšil o 0,70 procentního bodu na hodnotu 25,59 procenta. Zaznamenání hodný růst o 0,28 procentního bodu na podíl 3,52 procenta zaznamenala i Prima Cool. Oproti tomu hlavní kanál Primy klesal nejvíce ze všech televizních stanic měřených peoplemetry. Ve srovnání s březnem si pohoršil o 0,66 procentního bodu na hodnotu 13,88 procenta. Významně klesala také zpravodajská ČT 24, a to o 0,42 procentního bodu na podíl 4,35 procenta.

BŘEZNOVÁ DATA: V březnu rekordně rostl hlavní kanál Novy, Česká televize se po olympiádě propadla

Z hlediska souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin v zemi v dubnu zaznamenala růst pouze skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů denně oslovilo v průměru 33,58 procenta dospělého publika staršího 15 let, což bylo o 0,59 procentního bodu více než v březnu. Nova si zároveň udržela pozici lídra trhu. Druhá v pořadí Česká televize meziměsíčně klesla o takřka stejnou hodnotu, o jakou narostla Nova – o 0,60 procentního bodu na kumulovaný podíl 28,75 procenta. Skupina Prima na třetí pozici sice také klesala, ale méně než ČT: o 0,14 procentního bodu na hodnotu 21,52 procenta.

Top 10 všechny stanice (duben 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si v dubnu také nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Oproti březnu stoupl v průměrném celodenním podílu na publiku o 0,31 procentního bodu na 27,56 procenta. Růst o čtvrt procentního bodu zaznamenali i Fanda, Prima Cool a Prima Zoom. Naopak největší pokles potkal Novu Cinemu, která si ve srovnání s březnem pohoršila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 5,14 procenta. Významný pokles o 0,34 procentního bodu zaznamenaly shodně i hlavní kanál Primy (na hodnotu 11,02 procenta) a zpravodajská ČT 24 (na 2,51 procenta).

Souhrnné výsledky za celé televizní skupiny nabízí trochu jiný obrázek než v širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let. Největší růst zaznamenala skupina Prima, která si zůstala na pozici trojky na trhu, oproti březnu si ale polepšila o 0,21 procentního bodu na hodnotu 20,95 procenta. Nepatrný růst vykázal i lídr trhu, skupina Nova. Ta si polepšila o tři setiny procentního bodu na podíl 37,46 procenta. Česká televize v této kategorii jako jediná meziměsíčně klesla, a to o 0,33 procentního bodu na hodnotu 25,01 procenta. Ze všech šesti jejích programů v dubnu stoupala pouze ČT 1 a ČT art.

Kanály – průměrné podíly (duben 2014)
Graf podílu kanálů (duben 2014)
Graf podílu skupin (duben 2014)

Meziroční vývoj (vs. duben 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s dubnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl stoupl o 1,06 procentního bodu na hodnotu 25,59 procenta. Ještě více stoupl podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia, konkrétně o 1,97 procentního bodu na 3,84 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Primy, který se propadl o 1,92 procentního bodu na 13,88 procenta. Významný pokles o 1,53 procentního bodu na hodnotu 7,59 procenta zaznamenaly i „ostatní“ neměřené televizní stanice. O devět desetin procentního bodu meziročně klesla i ČT Sport (na 2,72 procenta).

V meziročním srovnání celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let si nejvíce polepšila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů letos v dubnu denně oslovovalo v průměru 33,58 procenta publika, což bylo o 1,16 procentního bodu více než loni v dubnu. Mírný nárůst podílu zaznamenala i Česká televize, která si polepšila o 0,87 procentního bodu na kumulovaný podíl 28,75 procenta. Jako jediná z velkých televizních skupin klesala Prima, která se propadla o 2,45 procentního bodu na hodnotu 21,52 procenta.

BRANDstorming tip Zbiejczuk

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let zaznamenala největší meziroční růst v průměrném celodenním podílu na publiku ČT 1. Oproti loňskému dubnu si polepšila o 1,10 procentního bodu na hodnotu 13,03 procenta. Ještě více stoupl podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia: o 1,32 procentního bodu na 4,09 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenal hlavní kanál Primy (o 1,52 procentního bodu na 11,02 procenta), následovaný Novou Cinema (klesla o 1,44 procentního bodu na 5,14 procenta) a ČT Sport (propadla se o 1,16 procentního bodu na 3,17 procenta). Bez čtyř setin o jeden procentní bod meziročně klesla i TV Barrandov na hodnotu 3,43 procenta.

Velmi zajímavý trend skýtají výsledky meziročního srovnání výkonu celých televizních skupin. V mladší kategorii 15 až 54 let, která je vlastní skupině Nova, totiž silně posilovala Česká televize. Proti dubnu 2013 si polepšila o 2,31 procentního bodu na hodnotu 25,01 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny klesaly. Nova jen nepatrně o 0,33 procentního bodu na podíl 37,46 procenta, Prima významněji o 2,43 procentního bodu na hodnotu 20,95 procenta. U Primy meziročně klesly podíly všech čtyř programů, u Novy pouze Nova Cinema, zato významně.

Našli jste v článku chybu?