Nova se poslední prosincový týden historicky propadla na podíl 24,84%

6. 1. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
6. 1. 2012

UVNITŘ GRAF A TABULKA Vůbec nejhoršího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku v historii dosáhla poslední prosincový týden televize Nova. Hlavní program Novy ve večerních časech prohrával s prvním programem České televize (zejména o Silvestru), a nepomohla mu ani vysoká sledovanost na Nový rok. Naopak ČT 1 dosáhla v posledním týdnu minulého roku nejlepšího týdenního výsledku od prosince 2010 a podařilo se jí porazit i (dnes již bývalou) televizi Prima.

Novu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 24,84 procenta dospělého publika, což je o 1,19 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si vylepšila skóre na průměrných 28,11 procenta. Lépe se dařilo Nově Cinema, která si v celodenních číslech polepšila o 0,90 procentního bodu na 5,76 procenta a v prime time dosáhla podílu 6,13 procenta. V celodenním podílu těsně porazila televizi Barrandov, ve večerních časech ale zůstala za ní.

Hlavnímu programu televize Prima, který se na Nový rok změnil na Primu family, se minulý týden – s výjimkou neděle 1. ledna – dařilo nadprůměrně dobře. V pátek dokonce poprvé v historii porazila v celodenním podílu na dospělém publiku Novu. Kvůli potížím s přelaďováním na Primu family ale nakonec dosáhla průměrného celodenního podílu 17,11 procenta, což bylo o 3,02 procentního bodu méně než o vánočním týdnu. Během prime time si Prima polepšila na 18,55 procenta, ale zůstala poražena programem ČT 1.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Zájem klesal také o tematické kanály Primy. Primu Cool minulý týden sledovalo po celý den v průměru 3,02 procenta dospělého publika, což je o 0,12 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time její podíl ještě klesl na průměrných 2,74 procenta. Prima love si v celodenních číslech pohoršila o 0,29 procentního bodu na hodnotu 1,19 procenta a v hlavním vysílacím čase klesla pod hranici jednoho procentního bodu, konkrétně na průměrných 0,96 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Opačným směrem se poslední prosincový týden vydaly programy České televize. Posilovala zejména ČT 1, která poprvé od prosince 2010 vykázala v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku hodnotu vyšší 20 procent, konkrétně 20,04 procenta. To je o 0,42 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time si Jednička ještě polepšila na průměrných 21,35 procenta. Stoupal i program ČT 2, který si v celodenních číslech polepšil o 1,33 procentního bodu na hodnotu 4,30 procenta a v prime time dosáhnul podílu 3,63 procenta.

Stoupal i sportovní kanál ČT 4, který upřednostňovalo po celý den v průměru 2,20 procenta dospělého publika, což je o 0,59 procentního bodu více než o vánočním týdnu. V hlavním vysílacím čase Čtyřka klesla na průměrných 1,59 procenta. Jediným veřejnoprávním programem, který mezi Vánoci a Silvestrem klesl, byla zpravodajská ČT 24. V celodenních číslech si pohoršila o 1,63 procentního bodu na průměrných 3,78 procenta, v hlavním vysílacím čase pak až na 2,39 procenta.

CIF25 SE debata

Nadprůměrným celodenním podílem 5,75 procenta zakončila loňský rok televize Barrandov, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 1,16 procentního bodu (meziročně však klesla, protože poslední týden roku 2010 dosáhla podílu 5,94 procenta). Zůstala tak jednu setinu procentního bodu za Novou Cinema. V hlavním vysílacím čase ji ale předehnala a dosáhla nadprůměrné hodnoty 6,34 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,00 procenta, což je o 0,17 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,37 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 10,01 procenta, o 1,68 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,84 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).