Hlavní navigace

Nová sémantika dle HTML 5

2. 6. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

V souvislosti s HTML 5 se nejčastěji mluví a píše o multimediálních značkách audio a video nebo o značce canvas. S HTML 5 však přicházejí i další novinky a celá řada se jich týká tolik důležité sémantiky. Podrobněji toto téma rozebírá článek Webdesignérův průvodce po HTML5 – nová sémantika z našeho sesterského serveru Zdroják.cz, který vychází v rámci seriálu Webdesignérův průvodce po HTML5.

V souvislosti s HTML 5 se nejčastěji mluví a píše o multimediálních značkách audio a video nebo o značce canvas. S HTML 5 však přicházejí i další novinky a celá řada se jich týká tolik důležité sémantiky. Podrobněji toto téma rozebírá článek Webdesignérův průvodce po HTML5 – nová sémantika z našeho sesterského serveru Zdroják.cz, který vychází v rámci seriálu Webdesignérův průvodce po HTML5.

Tvůrci specifikace měli volbu: buď mohli vytvořit velkou hromadu nových elementů, které by si nikdo nepamatoval (a nepoužíval), ale pokryly by všechny možné případy užití, anebo cestu, kterou v duchu svých zásad nakonec zvolili: podívat se na současný web, jaké elementy tvůrci skutečně potřebují, a ty prostě implementovat. Dle zásady 80/20 z toho nakonec vypadlo zhruba třicet nových elementů a několika starým byl změněn sémantický význam. píše v odkazovaném článku Jan Sládek.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.