Hlavní navigace

Nova uzavřela únor nejlepším týdenním podílem v letošním roce: 31,96%

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejlepšího letošního týdenního podílu na sledovanosti u dospělých diváků dosáhla minulý týden televize Nova. A ačkoli nejde o nijak zvlášť oslňující číslo – Novu po celý den sledovalo 31,96 procenta diváků starších patnácti let, kteří se zrovna dívali na televizi – meziročně si dokonce polepšila skoro o dva procentní body. Jenže před rokem touto dobou byly zimní olympijské hry ve Vancouveru a pozornost diváků se logicky upírala spíš k České televizi.

Nova si v celodenních číslech polepšila oproti předminulému týdnu o 0,75 procentního bodu a v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla průměrného podílu 34,97 procenta. Výsledek by mohl být ještě lepší, ale nečekaně ho zkazily dva večery s málo sledovanou Česko Slovenskou SuperStar. Nepatrný nárůst zaznamenala v celodenním podílu na dospělém publiku Nova Cinema, která si polepšila o jednu setinu procentního bodu na 4,24 procenta a stejný výsledek si udržela i během prime time.

Naopak pokles potkal televizi Prima, která minulý týden oslovovala po celý den v průměru 16,98 procenta dospělého publika, což je o 0,51 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Zároveň jde o druhý nejhorší týdenní výsledek od začátku letošního roku, který ale Primě stačil na to, aby porazila program ČT 1. Ovšem ne v hlavním večerním čase, kde se podílem 17,53 procenta odsunula na pozici třetí televize na trhu. Mírný nárůst zaznamenala Prima Cool, v celodenních číslech poskočila o tři setiny procentního bodu na hodnotu 3,63 procenta, ale během prime time klesla na hodnotu 3,38 procenta. I tak porazila ČT 2.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Většině programů České televize se minulý týden dařilo, až na Jedničku. Program ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 15,81 procenta dospělého publika, což znamená mezitýdenní pokles o 1,02 procentního bodu. Ve večerních časech si ale ČT 1 polepšila na průměrných 18,40 procenta. Program ČT 2 se minulý týden odrazil ode dna a v celodenních číslech si to namířil zpět nad hranici tří procent, konkrétně na hodnotu 3,17 procenta. Oproti předminulému týdnu to znamená nárůst o 0,37 procentního bodu. Během prime time ale Dvojka klesla na průměrných 2,68 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Zpravodajský kanál ČT 24 se po mírném poklesu v předminulém týdnu vrátil v celodenních hodnotách nad hranici čtyř procent, konkrétně na podíl 4,10 procenta. To je o 0,21 procentního bodu více než minule. Během prime time ale zájem o ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na průměrný podíl 2,42 procenta. Rostla také sportovní ČT 4. Po celý den ji sledovalo průměrně 3,71 procenta dospělého publika, což je o 0,48 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech si Čtyřka dokonce polepšila až na 3,92 procenta.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

První pokles průměrného celodenního podílu na dospělém publiku pod hranici pěti procent zaznamenala za letošní rok televize Barrandov. Minulý týden ji upřednostňovalo v průměru 4,94 procenta dospělých diváků, kteří se zrovna dívali na televizi. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o 0,20 procentního bodu. V hlavním večerním vysílacím čase dosáhl Barrandov průměrného podílu 4,54 procenta. V obou sledovaných časech si ale Barrandov udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, ČT 1 a Primě.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,55 procenta, což je o osm setin procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,59 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,91 procenta, o 0,20 procentního bodu méně než minule a nejméně od začátku letošního roku. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,33 procenta.

Našli jste v článku chybu?