Hlavní navigace

Nova v roce 2010: průměrný podíl 32,92%, ČT 1 skončila před Primou

21. 1. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
21. 1. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Pozici nejsledovanější televize v zemi si loni udržela televize Nova, která podle Asociace televizních organizací (ATO) dosáhla průměrného celodenního podílu 32,92 procenta na dospělém publiku. Oproti roku 2009 si ale pohoršila o 5,24 procentního bodu, což je nejvíce ze všech českých televizí. Pro srovnání: v roce 2009 si Nova oproti roku 2008 jako jediná celoplošná plnoformátová televize polepšila o 0,24 procentního bodu. Loňský pokles pro ni byl tedy velmi citelný.

TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí za celý rok 2010

Nova klesla i v cílové skupině diváků od 15 do 54, na kterou cílí při prodeji reklamních časů. Zatímco v roce 2009 v této skupině dosáhla celoročního podílu 41,60 procenta, loni to bylo už jen 36,03 procenta, tedy o 5,57 procentního bodu méně. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Nova v této skupině pohoršila o 5,61 procentního bodu na hodnotu 41,16 procenta. Tento pokles Nově nestačil kompenzovat ani nárůst podílu jejího druhého programu Nova Cinema.

K TÉMATU: ČT 2 klesla minulý týden na absolutní dno, porazila ji i Prima Cool

Druhou nejsledovanější televizí byl v loňském roce program ČT 1, který dosáhl průměrného celodenního podílu u dospělého publika 17,28 procenta (i jemu ale podíl klesl, dokonce skoro o dva procentní body). Až třetí skončila Prima s průměrným celodenním podílem 16,74 procenta, ale jako jediná z plnoformátových televizí si oproti roku 2009 polepšila, i když jen o tři setiny procentního bodu. Čtyřkou na trhu byl program ČT 2 s průměrným podílem 5,69 procenta (meziročně si pohoršil o 0,37 procen­tního bodu).

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za celý rok 2010. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Na pátém místě skončila televize Barrandov s průměrným celoročním podílem 4,22 procenta. Srovnávat s rokem 2009 ale v jeho případě nelze, protože v peoplemetrech je tato stanice teprve od června 2009 (vysílání zahájila 11. ledna téhož roku). Na šesté pozici skončil zpravodajský kanál ČT 24 s průměrným podílem 3,40 procenta, který si meziročně polepšil o 1,40 procentního bodu, sedmá byla Nova Cinema s podílem 3,20 procenta (meziroční nárůst 1,47 procentní­ho bodu).

Osmičkou na českém trhu byla v loňském roce sportovní ČT 4 s průměrným podílem 2,48 procenta (meziroční nárůst o 1,11 procenta). Devátou příčku obsadila Prima Cool s průměrným celodenním podílem 2,44 procenta, který nebylo možné srovnat s výsledky v roce 2009, protože tento program začal vysílat až v dubnu tohoto roku a do peoplemetrů se dostal v červnu. Ostatní malé televize se koncem roku 2009 rozdělily na dvě skupiny a tudíž není možné vývoj jejich podílu na trhu regulérně porovnávat.

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Vývoj podílů televizí u skupiny D15+ oproti roku 2009

  • Nova – 32,92% (- 5,24)
  • ČT 1 – 17,28% (- 1,86)
  • Prima – 16,74% (+ 0,03)
  • ČT 2 – 5,69% (- 0,37)
  • TV Barrandov – 4,22% (měřena až od června 2009)
  • ČT 24 – 3,40% (+ 1,40)
  • Nova Cinema – 3,20% (+ 1,47)
  • ČT 4 – 2,48% (+ 1,11)
  • Prima Cool – 2,44% (měřena až od června 2009)
  • stanice At Media – 2,32% (měřeny až od října 2009)
  • ostatní televize – 9,31% (- 5,52)

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).