Hlavní navigace

Nové trendy na britském televizním trhu: stream je odvážnější než klasická televize

Kristina Vacková

Provozovatelé klasického televizního vysílání objevují přidané hodnoty streamovacích služeb, které mohou být odvážnější než lineární televizní kanály.

Doba čtení: 4 minuty

minulém díle jsme se seznámili s tendencemi a trendy na britském televizním trhu, který patří k těm světově nejvyspělejším. Dnes se podíváme na další technické novinky, které přímo ovlivňují měnící se chování spotřebitelů, a pokusíme se najít řešení, které by skloubilo tradiční lineární vysílání s novými OTT technologiemi.

Moderní kanály rozšiřují divácké zkušenosti

Kieran Clifton říká, že britský televizní trh nabízí i jiné možnosti sledování televizního obsahu, které kombinují vysílání televize a internet při posilování zkušenosti diváka. „Faktem je, že BBC 1 jako kanál, jako značka, je lepší, protože tím, že ji můžete sledovat i na iPlayeru, můžete program restartovat, získat další klipy nebo poslouchat rozhovory. A tak by měla vypadat definice moderního kanálu.“

Stejně jako krátké komedie a dramata je na iPlayeru možné sledovat i populární seriály jako například Doktor Who, show, která běžela dříve na BBC 3. Právě tato show je příkladem toho, jak se společnost chopila té správné příležitosti. Na iPlayeru se totiž odehrává něco úplně jiného než v klasické televizní show: „Nikdo se nemusí držet plánovaného programu a divácké spektrum se tak zcela mění, jelikož osloví ty, kdo potřebují svobodu volby a nemusí jen sledovat show. Nabízíme jim možnost dělat více věcí různým způsobem a prozkoumat nové a odlišné typy obsahu."

Lidé jsou vždy víc než technika

Clifton zároveň věří, že síla lineárního vysílání bude časem slábnout. „V lineární televizi se můžeme snažit jak chceme, abychom obrazně ten citron vymačkali až do konce a ujistili se, že divák dostane to, co potřebuje. Ale příležitosti v digitálním a online vysílání jsou mnohem větší, protože nejste omezeni plánem."

Podle Cliftona se BBC chystá, samozřejmě s diváckým souhlasem, použít vyzkoušené algoritmy a doporučení pro tvorbu diváckých balíčků, jež by měly skloubit talent s ověřenými daty, co diváci chtějí. „Můžeme mít osvědčená esa jako Brian Cox doporučuje… Nebo Co se líbí Stephenu Fryovi a dát tak dohromady seznam skladeb. Kombinace lidí a dat vyzní vždy ve prospěch lidí. Je to pro nás výzva a musíme pochopit, že výhodu oproti konkurenci získáme jen nabídkou kvalitního obsahu a jeho dokonalou prezentací.“ 

Oslovování spotřebitele napřímo

Další problém a zároveň příležitost spočívá v narušení tradičního hodnotového prémiového obsahu řetězce, v němž značky nebo reklamní agentury zcela jednoduše řečeno platí za reklamní prostor. Tyto peníze pak dotují produkci obsahu.

Jak říká Luke Gaydon, s OTT možností streamování videa už nemusíte být broadcasterem, abyste oslovili publikum. „Pokud jste majitel práv na vaše programy a obsah videa, můžete přejít přímo k oslovení spotřebitele. Právě tato přesná interakce vytváří mnoho nových příležitostí pro zvýšení příjmů a nové zabalení obsahu,“ říká.

Rose Adkins také věří, že růst v přístupu k OTT platformám – zejména prostřednictvím chytrých televizorů – se ukáže jako stěžejní. „Spotřebitelé mají možnost Binge Watchingu, s nímž jsme se seznámili zde. Nabízet divákům flámovací vysílání – tedy sledování celých sérií epizod najednou, oblíbených show ještě předtím, než je celá sezona připravena, je pro majitele obsahu tím nejdůležitějším. Právě díky OTT platformám je to umožněno, proto by neměly být podceňovány, neboť právě ony jsou místem, kde spotřebitelé začínají konzumovat obsah."

Efektivní spolupráce by znamenala řešení

Zároveň Adkins varuje před takovými provozovateli vysílání a poskytovateli obsahu, kteří brzdí práva nebo vytvářejí vysoké licenční poplatky ve snaze udržet si zdroje příjmů tváří v tvář rostoucí popularitě OTT. Sama to považuje za krátkozraké. „Takto je možné proces jen zpomalit, ale nikoli odvrátit. Nikdo nemůže zabránit novým technologiím. Naopak tak tito „škůdci“ sami minimalizují růst vlastních platforem OTT a staví se tak do pozice, kdy nemohou konkurovat takovým společnostem, jako je Netflix,“ říká. „Zároveň myslím, že i to je důvodem, proč Netflix získává tolik trakce. Sítě a studia si stále drží ten nejlepší obsah a neposílají ho do distribuce, stejně jako ho neposkytují online, aby chránily své zájmy. A to je hloupé.“ Adkins tvrdí, že provozovatelé vysílání a poskytovatelé obsahu by měli se správnými OTT partnery naopak spolupracovat, aby se dohodla jasná práva a byli tak přilákání noví diváci.

Dnešní britský televizní trh, a nejen ten, je nepochybně velmi složitý a roztříštěný prostor se všemi neustále vznikajícími novými zařízeními a službami. Gaydon se domnívá, že příležitost pro firmy, jako je Brightcove, spočívá ve schopnosti „zabalit všechny ty složitost do co nejjednoduššího balíčku. Tak jednoduchého, jak je jen možné. Jen tak mohou distributoři obsahu oslovit publikum a zároveň zpeněžit jejich obsah.“

MIF18 tip v článku ROSA

Překonání takovéto složitosti spočívá ve společné práci. Martin Góswámí říká, že ITV provozuje techniku „otevřených dveří“ jejich obchodní politiky a neustále hledá nové způsoby a nové partnery k tomu, jak nabízet obrazový obsah. „V novém digitálním světě je spousta peněz. A ty můžeme od spotřebitelů získat jenom tak, když budeme všichni pracovat na udržení klíčového vysílání a digitálních oknech, získávat nové zákazníky, rozvíjet reklamní vztahy a zkvalitňovat nabízený obsah podle potřeby spotřebitelů.“

Volně přeloženo podle článku Nicoly Smithwww.broadcastnow.co.uk

Našli jste v článku chybu?