Hlavní navigace

Nové vkládání odkazů na stránky na Facebooku přináší zbytečnou práci

Daniel Dočekal

Více obrázků, více klikání, nutnost připravovat nové obrázky v jiných rozměrech a výsledná zmatená a odpudivá vizuální podoba.

Nový způsob vkládání odkazů na stránky na Facebooku zdržuje, neukazuje to podstatné a není možné předem vidět výsledek. Nová podoba se sice může hodit třeba pro obchod nebo produktový příspěvek s více produkty (kde může být skutečně prospěšnou cestou), ale pro většinu použití je to jenom nedotažený zmatek.

Při vložení URL se nově natáhnou všechny obrázky, o kterých si Facebook myslí, že je smíte použít. Můžete (nebo spíše musíte) odstranit ty, které nechcete. Budete mít ale i potíž je odstraňovat: „X“ pro odstranění není moc vidět, navíc ho běžně překrývají posuvníky. 

Můžete změnit jednotlivé popisky k fotkám, ale nebude se ukazovat obvyklý perex (ten se ukáže pouze, pokud odstraníte všechny zbytečné fotky a vrátíte se k původnímu vložení s jednou širokou fotkou v záhlaví) a nemůžete ho tedy ani opravit. Pokud si vkládání rozmyslíte, jedinou rychlou cestou je Refresh/Reload, na prosté „Zrušit“ Facebook zapomněl.

Výsledná podoba příspěvku je, zjednodušeně řečeno, zmatená. Pokud je přítomno víc obrázků, tak se nezobrazuje perex (popisek). Příjemce se může mezi obrázky posunovat, ale žádnou praktickou hodnotu to nemá – jedině pokud si opravdu dáte tu práci a pro jeden příspěvek si připravíte více obrázků a více titulků. Nové obrázky jsou navíc čtvercové (300 × 300 bodů), takže to, co si připravujete pro klasické sdílení, tady fungovat nebude.

Osobní profily ale klasické sdílení nadále používají, takže se dostáváte do schizofrenní situace, kdy jeden obrázek vyhovuje jenom jednomu účelu. Nebo musíte připravovat zcela samostatné obrázky pro příspěvky na stránce a nahrávat je ručně. Ve výsledku se místo efektivního a snadného vkládání dostanete k pár desítkám minut na přípravu jednoho příspěvku.

Content 2017 - tip Footshop

Facebook jej pak stejně fanouškům ukáže jenom ve velmi malé míře a vyhrát si s novým způsobem se vyplatí jenom tam, kde se chystáte připlácet. Cesta k původní podobě příspěvku s jedním obrázkem je bohužel složitá. 

Pro stránky jde o funkčnost, která se bude hodit jenom výjimečně, pro Facebook to ale opět pomůže k dalšímu tradičnímu chlubení nad tím, jak „vysoký engagement“ příspěvky mají. Ono posouvání mezi variantami si prostě započítá do zapojení uživatele nad příspěvkem. 

Našli jste v článku chybu?
23. 10. 2015 7:52
Jeden (neregistrovaný)

Když nahrajete více obrázků, tak pak lidem u některých jednodušších témat stačí jen ty obrázky a méně klikaji. Vrátil jsem se k nahrávání jen jednoho, či dvou.