Hlavní navigace

O2 naučilo letos své zákazníky utrácet. A zisky rostou

19. 10. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: O2
Ačkoliv rodinné stříbro v podobě celé infrastruktury zůstalo v odděleném CETINu, O2 se po odtučňovací dietě dostává do formy.

Drsná kůra, kterou operátorovi naordinoval nový majitel, nese zjevně výsledky. O2 zvýšilo za prvních devět měsíců letošního roku čistý zisk o 49 procent a do Kellnerovy kasičky putuje 3,73 miliardy korun. 

Rozdělená firma tak může plánovat roční provozní zisk někde mezi 9,9 a 10,2 miliardami korun. A čistý zisk by pak mohl překročit 5 miliard. 

„Jsem rád, že se loajalita našich zákazníků udržela na historicky nejvyšší úrovni a výše jejich průměrné útraty se stabilizovala, přestože cena mobilního volání na trhu klesla o čtvrtinu,“ komentuje výsledky v tiskové zprávě šéf O2 Tomáš Budník.

Budníkovi se podařilo zastavit pád průměrné útraty na zákazníka. Ta klesá od zavedení neomezených tarifů. V roce 2012 se průměrný výnos na klienta pohyboval kolem 388 korun, o rok později to bylo už 325 korun. Letos to podle výsledků za tři čtvrtletí vypadá na 287 korun českých, i když poslední čtvrtletí už útočili klienti firmy na hranici tří set korun.

Zatímco hlasové služby už se přesouvají do kategorie „nosičů vody“, růstovými křivkami se mohou na poradách chlubit spíš manažeři z oddělení mobilních dat a televize O2TV. 

Počet domácností, které svou televizi připojili k set-top-boxu s logem O2, se zvýšil o osm procent na 193 tisíc. Skoro půl milionu českých majitelů chytrých telefonů už si také stáhlo mobilní aplikaci O2TV Go. 

CIF24

Mobilní internet od O2 používá dnes kolem 1,5 milionu zákazníků. Za prvních devět měsíců letošního roku pak datový provoz meziročně vzrostl o 58 procent.

Klesá ale zájem o pevné připojení k internetu. Pevnou linkou se ke konci září připojovalo 796 tisíc klientů. Víc než polovina z nich už využívá rychlejší technologii VDSL. V tomto případě ale počet zákazníků po rozdělení firem klesl. Ještě v květnu se číslo pohybovalo kolem devíti set tisíc. „Rozdíl vznikl rozdělením firmy. Čísla v sobě obsahují nejenom koncové zákazníky, ale i velkoobchodní a bysnysovou divizi,“ vysvětluje Kateřina Mikšovská z O2.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).