Po šesti letech zpátky k růstu. Za výsledky, které překvapily i analytiky, stojí podle O2 především úsporná opatření, příjmy z datových služeb, ale i úspěšné tažení slovenské dcery O2 Slovakia. Ta totiž dokázala zvýšit svůj provozní zisk o pětinu.
„Na našich výsledcích se podílely všechny divize a segmenty, a to nejen díky řadě úspor a zefektivnění, ale také díky mnoha zjednodušujícím a prorůstovým aktivitám,“ tvrdí ředitel O2 Tomáš Budník.
Firmu čeká v červnu rozdělení na dvě části, které si PPF na valné hromadě prohlasovala proti vůli malých akcionářů. CETIN si nechá infrastrukturu a O2 zůstanou zákaznické služby. A právě dělení je podle analytiků rizikem pro případné investice.
Přes růst zisku ale O2 klesl počet klientů o jedno procento na 5,103 milionu. Operátorovi se ale daří převádět zákazníky s předplacenými kartami na smlouvy.
Ceny volání ale stále klesají. Podle poslední výroční zprávy ČTÚ spadla průměrná cena o pětinu na 1,28 korun za minutu. Za klesajícím trendem cenové úrovně stojí zejména větší spotřeba hlasových služeb ze strany domácností vlivem tzv. neomezených tarifů.
Trendem a cestou pro nové příjmy jsou tak chytré telefony navázané na datové tarify. Smartphony už tvoří tři čtvrtiny všech prodaných telefonů a aktuální podíl v síti operátora je 42 procent. Meziročně tak poskočil o osm procentních bodů. S tím souvisí i nárůst mobilních uživatelů, který pokořil hranici 1,4 milionu.
V oblasti pevných linek se projevilo i vypínání wi-fi sítí v rámci Internet Home a následné převádění na xDSL. Meziročně O2 tak přibylo v tabulce pevného připojení 13 tisíc nových položek a počet připojených se zastavil na 931 tisících domácnostech.
Podobně rostla i O2TV, která už se svou diváckou základnou blíží 190 tisícům. Firma se pouští i do televizního byznysu, v srpnu chce spustit vlastní sportovní kanál O2 Sport.