Podle Zaca Moffatta, šéfa digitálu pro Mitta Romneye (prezidentský kandidát v USA) dělá tým Obamy socální sítě jako kdyby byl stále rok 2008.
„Obamova kampaň provozuje jejich Facebook jako by byl rok 2008,“ řekl Moffatt Mashable v odpovědi na dotaz, jak je na tom Obama coby „sociální kandidát“. Moffatt přirovnává kampaň Demokratů k vzestupu a pádu úspěšných technologických společností. Kritizuje hlavně poměrně rozšířený názor, že pokud něco fungovalo jednou, bude to fungovat i nadále.
Moffatt nejvíce kritizuje Obamu v online inzerci a vlastní tým (Republikáni) považuje za lepší. Pochvaluje si i zapojení fanoušků. Zajímavé je, že sám Romney přispívá nápady na tweety, ale právě účet na Twitteru (@MittRomney s 1 014 349 sledujícími) je podle Moffatta používán střídmě. Za (digitální) tahouny kampaně považuje Facebook, Twitter a Google. U posledně jmenované ale nejde pouze o Google+, ale Moffatt chápe YouTube jako další sociální síť (viz mittromney's channel).
Na sociálních sítích najdete i Ann Romney, manželku Mitta Romney – její účet na Pinterestu ma 11 tisíc sledujících a 152 uveřejněných příspěvků. Na Facebooku najdete Stránku Mitt Romney (6 milionů fanoušků, 2.5 milionu „talking about“, závratných 42 %), Google+ Mitt Romney (901 564 sledujících). Web hledejte na www.mittromney.com a nechybí ani Flickr (pro fotografie), Spotify a Tumblr.
Barack Obama na Facebooku má 28 milionů fanoušků (2.6 milionu „talking about“, 9 % je stále velmi dobré skóre), web hledejte na www.barackobama.com a samozřejmě nechybí ani další sociální média. Na YouTube jako BarackObama.com, Tumblr, Pinterest (32 826 sledujících, 226 příspěvků), Instagram, Flickr, Twitter @BarackObama (19 220 863 sledujících), Spotify, Google+ (2 025 111 sledujících).
Zdroj: Romney Digital Director: Obama Running Facebook ‘Like It’s 2008′