Hlavní navigace

Obchodní podíl Google na internetovém trhu v ČR je malý

Patrick Zandl

Ve Sbírce listin se objevily finanční výsledky Google ČR za rok 2009 (Referoval Motejlek.com). Podle nich by obrat české pobočky Google měl činit 90 milionů Kč, což je na obratu českého internetového inzertního trhu velmi malý podíl. Odhad všech typů internetové reklamy za rok 2009 je na úrovni 6,4 mld Kč (Zdroj: SPIR), což by pro Google obnášelo podíl 1,4%. Je ale třeba brát v potaz, že reklamu přes Google Adwords účtuje Google Irsko a její objem se tedy může do výsledků promítnout jinak. Jak,…

Ve Sbírce listin se objevily finanční výsledky Google ČR za rok 2009 (Referoval Motejlek.com). Podle nich by obrat české pobočky Google měl činit 90 milionů Kč, což je na obratu českého internetového inzertního trhu velmi malý podíl. Odhad všech typů internetové reklamy za rok 2009 je na úrovni 6,4 mld Kč (Zdroj: SPIR), což by pro Google obnášelo podíl 1,4%. Je ale třeba brát v potaz, že reklamu přes Google Adwords účtuje Google Irsko a její objem se tedy může do výsledků promítnout jinak. Jak, to z výsledové zprávy jisté není, ale podle transakcí se spřízněnými stranami je zřejmé, že Google ČR účtuje Google Irsko klienty, tedy pravděpodobně především AdWords klienty (a zřejmě placené kanály na Youtube). To by znamenalo, že 90 milionů Kč je skutečně cílová částka, kterou Google inkasoval za rok 2009 z českého trhu, od českých společností a jeho obchodní hodnocení místního trhu je hluboko pod odhady, které hovořily alespoň o dvoustech milionech Kč. Otázka také je, nakolik by se měly přehodnotit odhady inzertního trhu, když odhady PPC reklamy za rok 2009 jsou na úrovni 1,5 mld Kč a velkou část z ní měl dělat právě Google. O výsledcích internetového inzertního trhu v roce 2009 jsme referovali zde.

Našli jste v článku chybu?