Hlavní navigace

Očistí Prima Cool velkou Primu od „neženských“ pořadů?

22. 2. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
Televize Prima tento týden získala licenci pro celoplošné zemské digitální vysílání programu Prima Cool zaměřeného na muže. Jde o bonusovou licenci za souhlas s Technickým plánem přechodu (TPP), kterým se Prima zavázala vypínat analogové vysílače podle časového harmonogramu obsaženého v TPP. Prima Cool začne vysílat v dubnu na poslední volné pozici multiplexu 2, a programovému oddělení Primy rozhodně přibude práce.

Prima se zatím o konkrétním schématu druhého programu příliš nešíří, ale už z toho mála, co uniklo do médií, se dá předpokládat, že se na Cool přestěhuje celá řada pořadů z „velké“ Primy. Tedy především těch, které jsou sice atraktivní a na konkurenční Nově by dělaly pěkná čísla, hlavní cílové skupině Primy – ženám – ale nevyhovují. Což může být třeba ve světě populární seriál Heroes (Hrdinové), o jehož pravděpodobném přesunu na nový kanál se už zmínil i generální ředitel Primy Marek Singer.

Velká Prima by se také mohla zbavit sportovních přenosů, kterých sice nenabízí mnoho (fotbal), ale jejich cílovou skupinou jsou opět především muži, zatímco divačky Velmi křehkých vztahů je rády oželí. Pokud má tedy Prima Cool přispět k programovému očištění hlavní Primy, a zároveň nebude velkou Primu obírat o diváky, jako to dělá Nova Cinema velké Nově, bude to mistrovský tah. Vždyť nejlepší léta zažila Prima v době, kdy zcela jasně přizpůsobovala program ženám, a ačkoli se sama označovala za rodinnou televizi, hlavním tahounem sledovanosti pro ni byly právě ženy.

Tedy až do doby, než tehdejší stoprocentní majitel Primy potřeboval vyšroubovat sledovanost televize pomocí první řady reality show VyVolení, aby ji obratem zhodnotil v prodeji padesátiprocentního podílu švédské mediální skupině MTG. Od prvního pokusu přitáhnout k Primě mladší diváky sledovanost už jenom klesala a nakonec vznikl jakýsi programový hybrid, který se chce líbit všem a v konečném důsledku se nezalíbí nikomu. Diváků, kteří by sledovali jenom nebo hlavně Primu, je stále méně. Na rozdíl od hlavního programu Novy.

Očištění hlavního programu Primy a zpřesnění její cílové skupiny by televizi rozhodně prospělo. Horší to bude s úspěchem Primy Cool. Vedení Primy má pravdu, že mladý a středně starý muž je mezi mediálními agenturami nejžádanějším divákem, oslovit ale tuto cílovou skupinu je vůbec nejdražší a nejtěžší. Správným mixem akčních filmů, seriálů, sci-fi, sportu a erotiky by to snad bylo možné, jenže ty opravdu nejatraktivnější kousky si už rozebraly hlavní televize. Ze sportovních přenosů toho opravdu moc nezbývá, vysílací práva na velké události se prodávají na několik let dopředu a jsou rozebraná.

BRAND24

Do toho musí Prima zvážit, jestli ještě letos spustí i třetí celoplošný program Prima klub, kterému v červenci vyprší roční lhůta na zahájení vysílání. V multiplexu 2 už nebude místo, takže by Prima klub musel do „trojky“. Podle licence jde navíc o program, který by měl být spíše rodinný, tedy plnoformátový, a v licenčních podmínkách má také odpojování regionů (stejně jako velká Prima).

Bude zajímavé sledovat, jak si tyto dva programy, pokud je oba Prima skutečně spustí, povedou a zda neodeberou velké Primě už tak dost zúžený okruh diváků. Přesto přese všechno má ale Prima oproti Nově výhodu: místo dvou pozemně šířených programů může mít už letos tři. Snad se uživí.

Podaří se Primě letos spustit vedle programu Prima Cool také Prima klub?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).