Hlavní navigace

Óčko, Pětka a Český rozhlas prémiovými partnery YouTube. Zájemců přibývá

15. 11. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ VIDEO Partnerský program pro sdílení prémiového obsahu s YouTube už dříve uzavřela pražská TV Metropol, Regionalnitelevize CZ a pořad Show Jana Krause

Vlastní partnerské kanály na globálním videoserveru YouTube s prémiovým obsahem si nově zřídily české televizní stanice Óčko, Pětka a veřejnoprávní Český rozhlas. Následovaly tak příkladu pražské TV Metropol, satelitní Regionalnitelevize CZ a pořadu Show Jana Krause, které partnerského programu YouTube využívají již delší dobu. Spolupráce spočívá ve vytvoření vlastního kanálu na portálu YouTube a sdílení původního obsahu, k němuž je přiřazována reklama.

K TÉMATU: Server Play.cz začne nabízet na YouTube živé internetové přenosy

YouTube v souvislosti s prémiovými partnery hovoří o roli “čtyř obrazovek”, kdy se televizní a rozhlasové stanice snaží oslovit své konzumenty nejen prostřednictvím televizní obrazovky a rozhlasového přijímače, ale také na počítači, smartphonu nebo tabletu. Zvyšují tak šanci, že se jejich obsah dostane k většímu počtu diváků a posluchačů. “Je pozitivní, že už i české televize zachytily současný trend konzumace video obsahu, který jim pomůže získat dodatečný zásah i dodatečné příjmy a zároveň chránit autorská práva k jejich televizní tvorbě,” říká Petr Kuneš, manager pro strategická partnerství českého Googlu.

ČTĚTE TAKÉ: Show Jana Krause míří i na YouTube. Včetně bonusů, co nebylo v televizi

“Kromě televizí partnerský program a jeho výhody využívají i desítky dalších českých prémiových partnerů z oblasti hudby, sportu nebo médií. Zároveň jsme možnost monetizace originálního obsahu otevřeli pro všechny tvůrce, kteří mají talent a svými videi dokážou diváky zaujmout,” dodal Kuneš. Nová zábavná televize Pětka má na YouTibe dokonce už tři prémiové kanály: kromě Pětky jde o TV Metropol a Vaše Oči, interaktivní projekt, který se objevuje na obrazovce Pětky. “V krátké době začneme náš TV obsah i monetizovat, což považujeme za velmi zajímavý benefit partnerského programu,” uvedl šéf internetu a nových médií Pětky Jakub Liška.

NAPSALI JSME: Regionalnitelevize CZ začala streamovat své vysílání na serveru YouTube

BRAND24

YouTube partnerům nabízí nástroj ID Obsahu (Content ID), díky němuž mohou ochránit svá autorská díla. Technologie totiž dokáže podle originálního obsahu identifikovat na YouTube jakékoliv jeho kopie (nebo jen části kopií) a tvůrce se pak může rozhodnout, jak s kopírovaným obsahem naloží. Nejčastější variantou je jeho monetizace (autorizace) a získávání statistických údajů o daném videu, ale také reklamních příjmů ze spotů zařazených k těmto videím. To si pochvaluje například technický ředitel Óčka Lukáš Hnilička, podle něhož tak lze na YouTube nabízet i videoklipy, u kterých to dříve kvůli autorským právům nebylo možné.

Zveřejňováním prémiového videoobsahu na YouTube a jeho monetizací se televizní stanice dostávají k dalšímu zdroji příjmů, který nemusí být do budoucna nijak malý. „Velkou výhodou pro inzerenty je, že generuje dodatečný zásah k TV kampani u těch, kteří u televize tráví minimum času nebo ji vůbec nemají. YouTube má “prime time” pořád a díky pokročilým možnostem cílení mohou inzerenti zrealizovat velmi efektivní reklamní kampaň s vysokým zásahem,” konstatuje Daniel Nohel, lídr regionálního týmu pro nová byznysová řešení českého Googlu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).