Hlavní navigace

Odhlašování odběru newsletterů bude v Gmailu jednodušší, slibuje Google

28. 2. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Již žádné hledání titěrných a nekontrastních odkazů na samém konci obtěžujících newsletterů. Gmail tyto odkazy vytáhne do popředí.

Google oznámil, že uživatelům své e-mailové služby usnadní odhlašování odběru různých newsletterů. Upozorňuje přitom na to, že odkaz pro odhlášení odběru (např. nikdy neobjednaného) newsletteru se zpravidla nachází až na jeho konci, aby byl co nejméně patrný. Obvykle také bývá psán velmi malým a nekontrastním písmem, anebo je dokonce výrazně odsazen od zbytku e-mailu.

Tipy C

Gmail bude odkazy pro odhlášení napříště automaticky přebírat a zobrazovat vedle jména odesílatele či jeho e-mailové adresy. Již loni Google nabídl automatické třídění e-mailů, přičemž právě různé newslettery lze nechat automaticky přemístit na speciální kartu ve složce s doručenou poštou. Funkce se ovšem nesetkala s příliš kladnou uživatelskou odezvou.

Zatím není známo, na jakém principu bude nová funkce fungovat, ale v českých podmínkách by si zřejmě uplatnění našla. Česká legislativa totiž umožňuje zasílání tzv. obchodních sdělení i bez předchozího souhlasu adresáta. Teprve až po vyslovení nesouhlasu s jejich zasíláním by další posílání newsletterů a jiných forem obchodních sdělení bylo protizákonné.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).