Hlavní navigace

Operátoři se naučili vydělávat na datech. Po O2 zvyšuje zisk i T-Mobile

4. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Sídlo českého T-Mobilu v Praze v Roztylech. Autor: Jan Sedlák
Za první tři měsíce letošního roku klesly operátorovi tržby o 3,6 procenta na 6,33 miliardy korun. Provozní zisk ale stoupl.

Stejně jako O2, i T-Mobile hlásí při snížení tržeb zvýšení zisku. Vodafone výsledky neoznámil. Provozní zisk české dcerky německého Deutsche Telekomu stoupl během konce zimy o sedm procent na 2,73 miliardy korun. 

Podobně jako u O2 přestala klesat i průměrný útrata na jednoho zákazníka. Průměrný měsíční výnos z mobilních služeb se tak zvýšil o dvě koruny na 247 korun s tím, že téměř polovinu z toho tvoří nehlasové služby. Objem přenesených dat se zvýšil o 120 procent.


Zdroj: T-Mobile

Důvod zlepšených výsledků je podle šéfa firmy Milana Vašiny v sázce na nehlasové služby. Zatímco se O2 loni rozdělilo, T-Mobile pokračuje v integraci s GTS a T-Systems, které pohltil v minulých letech

„Dlouhodobý důraz na poskytování vysokorychlostních dat, integrovaných B2B služeb a inovativních řešení přináší výsledky. Věříme, že užší spolupráce se Slovak Telekomem, kterou jsme zahájili v tomto roce, v blízké budoucnosti ještě více posílí naši pozici,“ komentoval výsledky firmy její ředitel Milan Vašina.

MMF24

Operátor rozjel během loňského roku i novou síť, která by měla být specializovaná na zařízení ze světa internetu věcí. Recepty na to, jak vydělat i v době, kdy operátorům pšenka spíš odkvétá, jsou, minimálně v tuzemsku, právě v nových službách. 

Výroky konkurenčních operátorů to jen potvrzují. "Výnosy z O2 TV vzrostly v březnu meziročně téměř o 80 procent. To nám vytváří prostor pro další investice do nákupu sportovního obsahu. Stále platí, že rok 2016 pro nás zůstává rokem zvýšených investic do oblastí, které ponesou růst v dalších letech,“ vysvětluje finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).