České asociace elektronických komunikací (ČAEK), která sdružuje přední tuzemské operátory, zjistila, že v domácnostech si čím dál tím větší popularitu získává placená televize prostřednictvím kabelu a satelitu. Vyplývá to z údajů, které jí jednotlivé společnosti poskytli. Počet diváků placené televize v posledních třech letech meziročně stoupá v rozmezí 20 až 28 procent,
uvedl Jan Hlaváč, který mediálně zastupuje společnost IKO TV Central Europe.
ČTĚTE TAKÉ: Satelit má téměř třetina českých domácností. Příjem signálu vede DVB-T
Podle ředitelky IKO TV Central Europe pro Českou republiku a Slovensko Eriky Luzsiczy je na trhu stále prostor pro nové tematické stanice. Budoucnost mají pořady s unikátní tematikou, které se nesnaží za každou cenu zaujmout nejširší veřejnost. Jasně vyhraněné kanály jsou pak i mnohem zajímavější pro inzerenty a product placement,
konstatovala Luzsicza. Podle mluvčího tuzemské pobočky UPC Františka Maliny si největší oblibu získávají především filmové balíčky, sportovní pořady a vyhraněné kanály.
K TÉMATU: Digitální kabelovka UPC nabízí už přes 100 programů, včetně Primy HD
Luzsiczu, která má bohaté zkušenosti s maďarským trhem, překvapilo, že si čeští diváci dlouho vystačili pouze se čtyřmi základními analogovými programy. Penetrace kabelové a satelitní TV je například v Maďarsku několikanásobně vyšší, což se automaticky projevuje ve vyšší sledovanosti placených kanálů,
uvedla šéfka tuzemské pobočky IKO TV, která uvažuje o nasazení 3D technologií. Konkrétně by mělo jít o dva programy z portfolia společnosti.