Hlavní navigace

Osm procent českých uživatelů by se nebránilo platbám za zpravodajství

14. 1. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Z omnibusového výzkumu agentury Mediaresearch vyplývá, že téměř polovina české internetové populace si dokáže představit existenci svých oblíbených novin pouze na Internetu. Na otázku Dokážete si představit, že by noviny, které obvykle čtete, by byly již jen na Internetu? odpovědělo 29 procent dotázaných určitě ano a 19 procent pak spíše ano. Rezolutní ne vyslovilo 23 procent dotázaných a spíše ne pak 5 procent oslovených respondentů. Názor utvořený nemá 24 procent účastníku výzkumu. Zapojilo…

Z omnibusového výzkumu agentury Mediaresearch vyplývá, že téměř polovina české internetové populace si dokáže představit existenci svých oblíbených novin pouze na Internetu. Na otázku Dokážete si představit, že by noviny, které obvykle čtete, by byly již jen na Internetu? odpovědělo 29 procent dotázaných určitě ano a 19 procent pak spíše ano. Rezolutní ne vyslovilo 23 procent dotázaných a spíše ne pak 5 procent oslovených respondentů. Názor utvořený nemá 24 procent účastníku výzkumu. Zapojilo se do něj celkem 508 respondentů starších 15 let.

Pokud jde o zpoplatnění zpravodajství na Internetu, o kterém se v posledních měsících hodně hovoří hlavně díky záměrům mediálního magnáta Ruperta Murdocha, tak 84 procent oslovených nepředpokládá, že by vydavatelství začala v horizontu dvou let vyžadovat platby za přístup ke zpravodajství na Internetu. Zaplatit by bylo ochotno jen osm procent respondentů. Většina účastníku výzkumu, konkrétně 59 procent, by přešla k bezplatným zdrojům na Internetu. Třetina respondentů by pak hledala raději zpravodajství jinde, než na Internetu. Právě to jsou důvody, proč někteří analytici smělým záměrům Ruperta Murdocha nedávají příliš šancí. (Tisková zpráva)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).