Stížnost společnosti CET 21, tedy provozovatele televize Nova, na možné chyby v peoplemetrovém měření Mediaresearch, které je realizováno pro Asociaci televizních agentur (ATO), byla neoprávněná. ATO o tom dnes informovala prostřednictvím tiskové zprávy. CET 21 iniciovala audit, který měl ověřit validitu dodávaných dat. Celá operace trvala tři měsíce a byla prováděna nejmenovaným nezávislým zahraničním subjektem jak v sídle společnosti Mediareasearch, tak i v náhodně vybraných panelových domácnostech v Česku.
K TÉMATU: Přes dvojí peoplemetry zpátky k jednotnému měření: od ATO k SPMS?
Celý proces auditu probíhal podle předem nadefinovaných a vzájemně odsouhlasených otázek,
uvedla ATO s tím, že podrobnosti bohužel není možné zveřejnit, jelikož k tomu nedala společnost CET 21 souhlas. Právě televize Nova spolu s agenturou Médea má od příštího roku skrze Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) dostávat nová peopelemetrová data, o jejichž dodání se postará agentura ACNielsen Czech Republic. Trh se obává, co tento krok bude znamenat. Dojde v podstatě k rozštěpení dat z peoplemetrů.
ČTĚTE TAKÉ: Peoplemetry pro Novu a Médeu bude provozovat agentura ACNielsen. Podepsala smlouvu
Agenura ACNielsen se později stala dodavatelem dat konkurenčního projektu měření sledovanosti, podle něhož chce Nova prodávat reklamní časy od roku 2014. První testovací data má SPMS získat během listopadu. Po celý letošek byla Nova zatím členem ATO a prodávala reklamu podle dat naměřených Mediaresearch.