Hlavní navigace

Peoplemetry pro Novu a Médeu bude provozovat agentura ACNielsen. Podepsala smlouvu

19. 12. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Sdružení pro měření sledovanosti dnes podepsalo smlouvu se společností ACNielsen, první testovací data budou k dispozici v listopadu 2013

Smlouvu o zajištění elektronického měření sledovanosti televizního vysílání v České republice, konkurenčního projektu vůči dnešní Asociaci televizních organizací (ATO), dnes podepsalo Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) s agenturou ACNielsen Czech Republic. Ta má pro SPMS zajistit provoz peoplemetrů alternativních vůči těm, které pro ATO zajišťuje společnost Mediaresearch. Za SPMS stojí mediální agentura Médea a televize Nova, která neuznává výsledek loňského tendru ATO, v němž byla pro provoz peoplemetrů na léta 2013 až 2017 opět vybrána společnost Mediaresearch.

K TÉMATU: Přes dvojí peoplemetry zpátky k jednotnému měření: od ATO k SPMS?

Už v době, kdy Nova na protest proti výběru Mediaresearch požadovala tendr ATO zrušit, se spekulovalo o jejím zájmu na vítězství agenury ACNielsen, jejíž nabídku ATO vyřadila pro nesplnění formálních požadavků. Stejná agentura se tedy nyní stala dodavatelem dat konkurenčního projektu měření sledovanosti, podle něhož chce Nova prodávat reklamní časy od roku 2014. První testovací data má SPMS získat v listopadu příštího roku. Po celý příští rok tak Nova zůstane členem ATO a bude prodávat reklamu podle dat naměřených společností Mediaresearch.

ČTĚTE TAKÉ: Nova už přemýšlí, jak formálně vystoupit z Asociace televizních organizací

ebf - partner 1

„Jsem rád, že se nám po důkladném procesu výběru podařilo s vítězným kandidátem podepsat smlouvu o spolupráci. Nabídka ACNielsen předčila konkurenční nabídku a přesvědčila nás o tom, že pro SPMS bude tím správným partnerem,“ uvedl generální ředitel Novy Jan Andruško. „Podařilo se nám úspěšně uzavřít několikaměsíční snažení a věříme, že spolupráce s firmou, která je absolutní špičkou ve svém oboru ve světě ukáže, že jsme se rozhodli správně,“ dodal majitel Médey Jaromír Soukup, který zároveň prostřednictvím vydavatelství Empresa Media vlastní i televizi Barrandov.

Právě Barrandov však do letošního léta žádal o řádné členství v ATO a nedávno si zajistil data z jejího měření sledovanosti na následujících pět let. Přitom jeho majitel zároveň připravuje konkurenční projekt SPMS.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).