Mohl bych poprosit redakci o vajádření k těm videorozhovorům?
Myslel jsem si, že je nás málo těch, co se na ně nikdy nedíváme, prostě proto, že je to pro nás nevhodný formát.
Podle diskuze jasná většina lidí tento typ článků odmítá.
Proč to tedy redakce pořád nabízí?
Buď ty lidi kecají a stejně se na to podívají, nebo to nechápu. Kdyby bylo sledování málo, dávno by to přece Lupa vzdala a přepsala by to radši do klasiky, už kvůli navýšení čtenosti.
A teď dotaz pro ty, kteří se na video podívají: Je v něm nějaká napřeskočitelná reklama, která by použití videa ospravedlnila? Jako že by za ni od zadavatele dostali tolik peněz, že i malý počet zobrazení by se jim vyplatil a proto by to video lidem vnucovali?
Děkuji.
Dobré odpoledne,
snaze redakce hledat nové cesty rozumím, nicméně za sebe zcela subjektivně musím uvést, že videorozhovory jsou pro mne vždy zklamáním. Často mne téma na titulce zaujme – a dnes tedy obzvlášť :-( – a po rozkliknutí "článku" zjistím, že mám smůlu, neboť rozhovor není ve formátu, který jsem ochotný akceptovat. Obvykle "článek" pouze otráveně zavřu a v diskusi si nestěžuji, ale když se zde dnes ty počty příznivců x odpůrců videorozhovorů začaly probírat, tak tedy dávám také svůj negativní hlas na vědomí.
Docela by mne zajímalo – jak již někdo navrhoval – co říká statistika. Například počet rozkliknutí "článku" s videorozhovorem vs. počet shlédnutí daného videa. A pro srovnání totéž u běžného (textového) článku – počet zobrazení (rozkliknutí) článku vs. počet přečtení – lze asi odvodit pode času stráveného na stránce.
Hezký den.
Michal Jungmann
Já už jsem se bál, že fakt jsou ta videa budoucnost, protože je většina chce a jen já jsem exot, který raději čte. Je super vidět, že tomu tak vůbec není :-)
Přidávám se k většině zde, přepsaný rozhovor bych si s chutí přečetl, ale když jsem viděl na hlavní stránce "videorozhovor", na článek jsem ani nekliknul a šel přímo na diskuzi. Ta naštěstí potěšila.
akceptuji vaše rozhodnutí ohledně videí, poskytnu ale svoji zpětnou vazbu.
- Videa nemám rád kvůli času, za dvacet minut přečtu spousty článků, čtu převážně na cestách,
- špatná dostupnost mobilního signálu při pohybu opět je s videi problematická (váš přehrávač ani neumí si udělat dostatečný buffer a video se pořád seká a pauzuje, není to příjemné)
- rozhovor moc nelze poslouchat na pokračování, je nutné ho poslouchat najednou
- u videa nelze hledat, k některému obsahu se vracím zpětně, používám vyhledávač a klíčová slova co si pamatuji z obsahu, u videa je tohle nepřístupné
Varianta mít video s přepisem by nemusela být špatná. Chápu, že video přitáhne nové publikum (mladší a ta starší generace videa konzumují ve velkém), ale zase odradí současné publikum (třeba mě), které je zvyklé na texty.
Takže hacker měl pravdu, máte problémy s logikou.
Vycházíte totiž z toho, že kdo s videem má problém, vyjádřil se v diskuzi a ti ostatní s tím problém nemají. Bohužel jde o špatný předpoklad.
Pokud chcete porovnávat dva soubory, tak prosím ze stejného základu:
např. počet těch, kteří si v diskuzi video pochvalovali versus to, kteří video v diskuzi kritizovali
nebo
počet těch, co video shlédli versus počet těch, kteří stránku navštívili, ale video nepřehráli
Ale porovnávat ty, co se v diskuzi vyjádřili negativně s těmi, co si video přehráli... no co na to říct.
Děkuji za odpověď pane Slížku.
Opravdu se vám vyplatí dělat video kvůli pár stovkám shlédnutí?
Nevím, jaký je rozdíl ve čtenosti článků s videem a bez, ale zřejmě se vám to vyplatí, jinak by vám to šéfstvo už dávno zatrhlo.
Mé tvrzení, že "většina lidí tento typ článků odmítá" je podle diskuze, četl jste ji celou? Kolik procent příspěvků tu na video nadává? Opravdu to není většina? :)
Nikdy jsem neprovozoval žádný server s články, jen IT věci. Říkáte, že zájem výrazně předčil vaše očekávání. Sledování jsou stovky a občas i tisíce - to je opravdu dobrý výsledek? Já myslel, že běžná čtenost článku je třeba 10.000 slhédnutí a když je zajímavé téma, tak i víc. To má Lupa opravdu tak nízkou čtenost, že jsou i stovky čtení dobrým výsledkem?
No a závěrem: Byl by pro vás velký problém prostě ty video/audio rozhovory prostě přepsat do textové verze?
Zručná písařka to přepíše za dobu trvání rozhovoru, protože to stíhá on fly - tím byste vyřešili všechny problémy naráz, navíc by se zvýšila čtenost o nás, kteří teď ty články s videi přeskakujem a jdem rovnou na diskuzi, jako třeba já přesně v tomto dnešním případě.
Vás by to stálo 20 minut práce nějaké sekretářky a nakopírování textu do článku.
My bychom vám zvedli návštěvnost = příjmy z reklam.
A všichni bychom byli spokojeni. Nešlo by to třeba takto?
Nejsem autor původního komentáře, nicméně za sebe taky musím říct, že video je "pain in the neck" (zvolil jsem raději slušnější formu, dá se to říct i jinak).
Rád bych se ale pozastavil nad argumentací "videa mají stovky shlédnutí, takže to uživatelé preferují atd." Ono taky dost záleží na TÉMATU. Když přijede do Prahy G. R. R. Martin a někdo s ním udělá videorozhovor, tak bude mít logicky daleko větší sledovanost, než psaný rozhovor s ing. Jardou Novákem z Horní Dolní. Já si taky toho P. Koubského za chvíli se skřípěním zubů pustím, protože to je to nejzajímavější na Lupě za několik posledních dní. Kdybych měl ale volit mezi alternativou "Koubský - text" a "Koubský - video", tak to text samozřejmě vyhraje na plné čáře...
I já bych chtěl dát zpětnou vazbu. Za celou dobu, kdy Lupa publikuje videočlánky, jsem se na video podíval asi 1x a litoval jsem toho. Byla to přednáška na téma fake news, ale přednášející opravdu nebyl rozeným řečníkem a obzvláště když se u některé věty "zakoktal", trvalo mu asi minutu celou myšlenku dokončit, přičemž v psané formě bych myšlenku přečetl pod 10 sekund.
Pokud se někdo rozhodne udělat statistiky, pro tento účel dávam najevo, že videa na Lupě nesleduji.
Pro mne jsou videohovory naprosto nepřístupné. Zatímco text můžu odložit (když mne například vyruší děti) a zase se k němu vrátit, tak s videem je výrazně složitější. Video/audio obsah taky vyžaduje jiný typ soustředění - a větší celky nerušeného času - vidím to u sebe i třeba na DVTV - je tam spousta rozhovorů, které bych rád viděl, a prostě na to není čas, naopak rozhovorů v Nku už jsem přečetl více než jsem viděl rozhovorů v DVTV. Navíc opravdu platí, že k přerušenému videu se spíš už nevrátím, ale článek dočtu.
Samozřejmě je na vás, jestli děláte obsah pro čtenáře nebo kvůli návštěvnosti, ale pořád mám pocit, že obsah by se měl dělat kvůli sdělení dobrých informací druhé straně a ne kvůli zvětšování koláče v grafu.
...nebo počet těch, co video shlédli versus počet těch, kteří stránku navštívili, ale video nepřehráli
I to by pořád ještě znamenalo zkreslení ve prospěch videa, protože už se IMHO najde i dost těch, kteří v okamžiku, kdy na hlavní stránce vidí slovo "videorozhovor", na článek už ani nekliknou.
Ale přiznání chyby moc neočekávám. Stačí si vzpomenout, jak se do poslední chvíle tvrdilo, jaký super úspěch jsou placené články na Digizone, až pak najednou tiše zmizely, když to šlo zamaskovat pod integraci do Lupy.
A je to tak, že buď tu bude videorozhovor nebo nic, nebo jen experimentujete s formou a kdyby tu nebyly videorozhovory, byly by tu články-rozhovory s těmi samými lidmi o stejných tématech? Já to mám podobně, jako asi většina komentujících – tohle je první videorozhovor, který jsem si na Lupě pustil, protože je to Petr Koubský a protože jsou vánoční svátky a na všechno je dost času. Ale jinak už články s tímhle typem nadpisů rovnou přeskakuju, protože je rovnou pokládám za videorozhovory – teprve teď vidím, že jsem takhle přeskočil i několik normálních rozhovorů, protože štítek v obrázku jsem nikdy nezkoumal.
Takže pokud by tu ten rozhovor nebyl jinak vůbec, o nic nepřicházím, a mně osobně je to jedno, pokud si své diváky najde, nijak mne existence videorozhovoru netrápí, snadno ho přeskočím. Pokud by tu ten rozhovor jinak byl v podobě textu, pak mi forma videorozhovoru vadí, protože kvůli formě přicházím o obsah. Což samozřejmě nic neznamená, třeba se tu v diskusi už vyjádřili všichni odpůrci videorozhovorů a je nás opravdu tak málo, že se nevyplatí ty náklady s přepisem a editací. Ale překvapuje mne, že porovnáváte jen počty shlédnutí s jinými servery a neporovnáváte mezi sebou různé formy obsahu tady na Lupě, což by mi připadalo relevantnější.
Videa také odmítám a považuji je za slepou cestu. Pustit video neznamená shlédnout video. Sám videa přeskakuji a popravdě neznám nikoho, kdo by neměl raději psaný text a byl ochoten koukat na video, tím ovšem nevylučuji že takoví jedinci jsou :-).
Jinak k placenému obsahu se stavím celkem skepticky. Na internetu není mnoho obsahu, který by bylo nutné, nebo až tak přínosné shlédnout, aby za něj byl člověk ochotný platit. Pokud jde o technické, nebo výukové informace, tak ty již placené jsou. Shlédnutím jedněch zpráv v TV vím prakticky vše, co se kde píše, všichni melou dokola těch pár zpráv, které vlastně nejsou důležité a člověk je nepotřebuje. Pokud zavede dostatečný počet webů pouze placený obsah, klesne jim počet návštěv a velice stoupne potřeba produkovat kvalitní obsah aby předplatitele udržely. Tím vzrostou enormně i náklady. Příjem z reklamy bude pak řádově menší a návštěvnost webů s neplaceným obsahem vzroste a přesune se na ně i příjem z reklamy která jde zaměřit díky získaným údajům cíleněji než kdykoli dřív. Ty přepisy bych nezavrhoval, je to cesta jak chytit i návštěvníky, kteří nemají čas nebo nejsou ochotni čas ztrácet koukáním na video. Ze své vlastní zkušenosti vím, že kde ten přepis pod videem existuje, normálně ho přečtu i když video neshlédnu.
Valna vetsina nazoru pana Koubskeho je konzistentni a ma to evidentne srovnane. Pouze bych rozporoval jeho vyjadreni ohledne kvality v souvislosti s placenym obsahem (kolem casu 18:30).
Napriklad Seymour Hersh, nositel Pulitzerovy ceny, clovek se skutecne otevrenou hlavou a cichem na dobrou novinarinu ma i tak problem zavadit o stalou praci v tech proklamovanych redakcich s placenym obsahem, v tech redakcich, ktere si na kvalite zakladaji - duvodem je cele ekonomicke prostredi, fungovani justice a vliv zajmovych skupin - proste stat jako takovy. "Kvalitni novinarine" pak mozna nepomuze ani tak placeny obsah jako spise vhodne subvencovany kvalitni obsah. Jenomze nikdo zatim neprisel na to, jak ridit financni toky, aby to treba neskoncilo podobne jako s podporou tzv. ceske vedy. Tam to take neni takova hitparada, jak se domniva pan Koubsky. Staci se podivat na balast v RIVu, zpusob hodnoceni projektu a socialni vztahy vsech zucastnenych.
Výsledky jsou zatím nad naše očekávání dobré: videa mají v průměru vyšší stovky zhlédnutí (některá i několik tisíc), podcasty stovky stažení/přehrání. Proto bych si s vaším tvrzením, že "většina lidí tento typ článků odmítá", dovolil dost nesouhlasit.¨
Trochu mi připadá, že buď máte elementární problém s logikou a nebo návštěvností na Lupě.
Pokud totiž platí, že není pravda, že "většina lidí tento typ článků odmítá", pak to znamená, že shlédnutí videí ve stovkách, u některých dokonce i v tisících, jsou svým počtem rovna či dokonce větší než počet shlédnutí psaných článků.
To by potom znamenalo, že většina článků na Lupě má čtenost ve stovkách zobrazení, ty nejlepší v tisících. To jste na tom skutečně tak mizerně?
Já jsem se také ještě nevyjádřil, tak se přidám. Videa rozhodně nepouštím, podcasty neposlouchám a hned zdrhám. Myslím, že bych jinak brzo přišel k žaludečním vředům.
Rád poslouchám rozhlas. Když mám na to čas, klid, je příhodná doba a prostředí. Úplně nejraději v klidu večer po tmě rozhlasové hry nebo čtení. Když přijdu na internet, abych v rychlosti prošel každodenní záplavu informací a článků různých serverů, za chvilku mám v "pořadníku" desítky otevřených záložek. Rychle zkouknu co mě zaujalo, zajímá, nebo by mělo zajímat vzhledem k profesi. Co je důležitější, u toho se víc zdržím, ostatní jen přelétnu očima. Podcast jsme párkrát zkusil. Po několika minutách jsem jsem se probral a zjistil, že přemýšlím už drahnou dobu nad něčím zcela jiným a vůbec netuším, o čem se tam povídalo. Představa, že bych měl sledovat dvacet minut rozhovor (o obsahu informací do dvou odstavců), a dívat se na mluvící hlavu, poslouchat konverzační fráze, výplňové zvuky a pomlky a důležitou informaci rozmělněnou řídce do mnoha vět atd, mi není příjemná. Párkrát jsem to zkusil na jiném IT portálu, ale vždy jsem toho pak litoval, že to byla ztráta času. Pak je tu ještě někdy boj, aby to video šlo vůbec pustit v mém prohlížeči, nebo aby mě nevyděsila reklama s volume +300 % (a fakt si nebudu pamatovat, který portál tam reklamy má a a který ne). Pokud to někdo preferuje, já mu to přeji, ale za mne, raději hutný text. Děkuji.
Zkuste třeba experimentálně dát čtenářům na výběr několik videočlánků současně ve formě video, pocasta textový přepis. Výsledek by mě zajímal.
"Vidět mimiku, způsob vyjadřování či konverzace" to mě právě odrazuje, neboť mnoho novinářů a zpovídaných si asi myslí, že jsou "naživo" zajímaví, ale amatérů je vidět čím dál tím víc. Opravdu si radši přečtu článek nebo rozhovor, protože dar mít myšlenku a ještě ji umět prezentovat má prostě jen málokdo a za novináře se taky vydává leckdo.
Mám to stejně, články jako videorozhovory rovnou preskakuju. Důvod je rozvlacnost, spousta balastu.... Konverzačních obratu..., málo informace. Na YouTube mi to nevadí tam s tím počítám, tam za videem jdu, ale v "novinách" to nesnáším. Třeba takový Centrum... Ten pro mě kvůli tomu skončil. Video je snad horší než dělený clanek po větách na samostatné stránky v blesku pro ženy. - :)
Chtěl jsem si předplatit Deník N, ale říkal jsem si, že počkám a uvidím.
Po čekací době můžu říct, že jsem rád, že jsem si ho nepředplatil.
Mám rád vlastní obsah a nemám problém za něj platit. Avšak dát za paywall přeložený článek nebo volně dostupný (který nevytvořili), to je dost velká prasárna.
Potom tihle lidíůp kňučí, jak to mají noviny a novináři těžké - hlavně, že si to zčasti způsobuji sámi.
100000 že to video zkoukne?
Četl jste odpověď Slížka tady v diskuzi? Za dobré se považuje zkouknutí ve stovkách a občas v tisících.
Takže počet nadávajících tady v diskuzi v tom kontextu už není zas tak malý vzorek, ale zřejmě slušné procento čtenářů.
Teď bude příležitost pro předsevzetí do nového roku, co takhle něco ve stylu "žádný článek s videem bez textového přepisu neprojde" vážená redakce?
Můj názor na věc je jasný, přidávám se k nadávajícím a podepisuji variantu článků s textovým přepisem.
Video jsem sice rozklikl (dokonce omylem několikrát), ale po pár vteřinách zase zavřel, takže moji návštěvu si škrtněte. Důvod: půl hodiny u toho vysedávat nebudu. Kdyby to byl článek, tak bych ho proletěl a možná se do něj začetl.
Nicméně podle toho, jak se Petr K. tváří na fotce, je situace asi hodně špatná.
Tyto pokusy se pravidelne opakuji nejmene 10 ale spise vice let, a vzdy zkrachuji prave na tom, ze s webem zadarmo muze lusknutim prstu prijit zcela kdokoli, coz nekteri ani za dalscih 50let nepochopi. Nebot i kdyby se nakrasne vsichni stavajici provozovatele zpravodajskych webu dohodli, ze od zitrka budou chtit penize, tak pozitri pobezi desitky tisic novych webu s obsahem dostupnym zdarma. Pricemz uzivatele na internetu umi sve zvyky menit stejne rychle, a to ze dnes nekam chodi stovky tisic ctenaru neznamena, ze tam budou jeste zitra.
Ostatne, co myslite, jak dlouho potrva nekomu 1x denne "opsat" (klidne i z tech placenych stranek) tech +- 5 clanku, a umistit je na svuj "zadarmo" web?
Placeny obsah ma stejny, ne-li vetsi duvod byt povrchni clickbait, jako neplaceny. Cim vic ctenaru, tim lepe, to plati v obou pripadech, placeny napr. clanek navic musi byt s to prinutit ctenare, aby na nej klikl, i kdyz ho to bude neco stat.
Vedle toho je rizikovy z hlediska smirovani, porotoze aby si jej ctenar precetl, musi prokazat svoji identitu, a pak se jen spolehat na to, ze ho dany platek neproda Googlu & spol. Jenze doba, kdy jsme mohli predpokladat, ze tak neucini, dokud se neprokaze opak, je davno pryc; dnes je nutne predpokladat, ze tak cini, dokud neprokaze, ze ne. A letmy pohled do AdBlocku / PrivacyBadgera napriklad u Deniku N potvrzuje, ze je takovy predpoklad na miste.
Nevim, jake hry hraje Koubsky, ale AI NPC mi pripada stezi na urovni prumeru roku 1995. Co se rozviji je sber dat o chovani hracu ve hre a lze predpokladat, ze nejaka interni AI bude ve vetsi mire vyuzivat tato data a data nasbirana mimo hru k tomu, aby upravila stimuly a jednak udrzela pozornost hrace a dvak, a to predevsim, ho prinutila vice platit.
Asi tak - jedna otázka je obecná ochota za něco platit, druhá pak ale reálně akceptovatelná cena.
Sám na první otázku odpovídám kladně, případů, kdy jsem za něco z knih/časopisů zaplatil i když bych to objektivně sehnal i zadarmo (někdy dokonce legálně) není zas tak málo. A často byla důvodem pro platbu právě ochota pomoci autorovi/provozovateli aby mohl ve své aktivitě pokračovat - v tomto směru je vše OK.
To ale neznamená, že akceptuji jakoukoli cenu a zrovna Denník N mi přijde přepálený docela dost - neřekl bych, že je tam až tolik vyloženě exkluzivních materiálů, aby to opodstatnilo cenu přes 160 korun měsíčně (při ročním předplatném, při měsíčním skoro 200). Z mého pohledu je realistická cena někde u stokoruny při měsíční platbě s nějakou slevou při předplatním na celý rok. Provozovatel to ale zkrátka vidí jinak...
Na Lupu chodím občas, takže na tento článek jsem narazil až po 14 dnech. Bohužel jsem z něj nic neměl, protože je to jen video.
Co je to dnes za módu cpát všude video?
Redakce, nehodláte s tím něco udělat? Zkuste ten rozhovor vydat znova v textové formě, pak si to myslím přečte spousta lidí.
Bohužel diskutujícím zde nedochází jedna základní věc - video sice nezobrazili a čas tím zbytečně netrávili, ale Lupu tím nijak nepotrestali. I tím diskutováním se stránky zobrazují a reklama se při tom zobrazuje (tedy samozřejmě jak komu že...), takže Lupě je úplně u análu, že lidi neviděli video a z článku si nic neodnesli - podstatné jsou návštěvy a to ten článek způsobil. Sice v diskuzi místo textu, ale účel to splnilo, reklamy zobrazeny, zadavatel spokojen. Na čtenáře kadí pes...
Ale no tak... Přeložený článek má přidanou hodnotu v překladu (ano, pro někoho větší, pro někoho menší) a převzaté články jsou tam se souhlasem (ne-li z popudu) autora. Ale hlavně, musíte si dát jó práci, abyste je našel, uvést to jako důvod, proč si Deník N nepředplatit, zní jako zástěrka (asi jako kdybych já napsal, že si ho nepředplatím, protože se tam píše i o sportu, který je mi ukradený... a přece si za něco, co mě nezajímá, nebudu platit).
Prostě na rovinu napište, že se Vám ty dvě stovky měsíčně za onen obsah platit nechce, to je jasný názor. Stejně jako můj, že to považuji za svou nejlepší letošní investici, mně jeho obsah přijde více než uspokojivý, za spoustou tamějších článků je vidět výrazně více práce, než je ve vodách zdejší žurnalistiky obvyklé.
nepíšu, ze sleduji všechny, naopak si je nepouštím skoro vůbec, ale jak jsem psal, videoobsah mi u rozhovoru dává smysl, jinde to je extra zdržovačka s ilustračními videii. Videorozhovor se dá sledovat i na pozadí při práci místo hudby.
Osobně ale na videa nekoukám, nejdou mi na zařízeních ani přehrávat a musel bych to řešit nějak obskurně, nemám důvod.
Ale vzali jsme v potaz, že na Lupě jsou i články, kde se nic nedočteme. Pozorněji sledujeme perex a jakmile je tam slovo podcast nebo video, nebo tak všelijak podobně, tak už článek ani nerozklikáváme, vynecháme příště i diskusi a rovnou jdeme jinam. Z dlouhodobého hlediska to nějaký vliv mít bude.
Já se přidám s názorem na videorozhovory - za mně je to OK a rozhodně mi nevadí. Nedívám se na ně jako video (na rozhovoru není nic zajímavého k vidění, jsou tam jen dva lidé a nic víc), ale stahuji si je do MP3 a pak je poslouchám, třeba při cestování, sportu atd. Šetří mi to čas proti čtení. Proto bych uvítal, kdyby redakce udělal i audioverzi, třeba na SoundCloudu, s RSS.
Proti dlouhým článkům také nic nemám. Za mě je obojí OK.
prodávat data Googlu? V kterým světě žiješ, Google si data bere defakto sám za služby, které poskytuje. Jak chceš prokázat, že tak nečiní?
Tvoje názory mi připadají dost bez technického backgroundu. Předplať si tištěnou verzi, od nového roku bude, ale pozor na to, pošťačka bude vědět, které noviny čteš.
Video formát je OK.
Co se obsahu týče - Deník N si předplácím hlavně kvůli panu Koubskému a jsem s obsahem spokojen. Na druhou stranu si na rozdíl od něj nemyslím, že je placené zpravodajství cestou pro ostatní velké weby, protože by tím nic nezískaly - čtenost mají, reklamy mají, o kvalitu se tak tolik starat nemusí. Můj pocit z "velkých mediálních domů" je takový, že ve skutečnosti jim ani na černých číslech samotného vydavatelství nemusí tolik záležet, vlastní je už totiž až na výjimky lidé, pro které má větší cenu fakt, že mohou ovlivnit veřejné mínění. A druhá strana téže mince - kdo by dobrovolně přispíval na mediální aktivity Babiše, Bakaly, Křetínského, Soukupa, Lukačoviče a dalších?
(mimochodem - je zajímavé, že třeba pro Mall bylo zřejmě výhodnější udělat vlastní internetovou televizi s neplaceným obsahem, než platit reklamu u konkurentů)
Zajímavé jak roste počet infokanálů.Není to jediná doměnka,že to co já chci předkládat veřejnosti a bude to světový -ŠLÁGR- a navíc na tom vydělám balík.Mediální explose, kde si každý myslí jak bude populární je předimensovaná a proto se musí vymýšlet
nové kanály -formáty-modely ,aby se mediální ex perti dobře uživili. Motto= Práce je věcí -CTI a SLÁVY ......
Já jsem s videem zcela spokojen. Samozřejmě si ho pouštím, jen když je dostatek času. Petra Koubského jsem léta neviděl, ale potíže nastanou když se k tomu nachomítne manželka... to pak slyším jen "Ten Koubský se nám nějak spravil" a podobně a téma rozhovoru se začne vzdalovat... Ach ty ženy.
Odhaduji, že tak 50 lidí si tady stěžuje ale 100 000 lidí to video okoukne. Je dokázáno, že diskuze pod články používá jen velmi malé promile čtenářů kteří redakci nestojí za námahu.
I když z mého pohledu je masivní nasazení videa na webech nesmysl. V době kdy stále víc lidí používá mobily a články chtěji číst kdekoliv je to prostě hrůza. Stejně jako zive.cz - kdo se má na ty tři koukat? Myšlenku maji na minutu a žvaní o tom patnáct.
Je to opravdu jednoduché: my nevíme, jestli se to vyplatí (tedy, jestli je nám video schopné přinést jak obsahově, tak finančně něco víc než články). Proto s videem/audiem experimentujeme, abychom se to dozvěděli. Zatím ale platí, že sledovanost opravdu předčila naše očekávání.
Stovky/tisíce zhlédnutí jsou v kontextu českého trhu dobrý výsledek, věřte mi, známe čísla některých jiných vydavatelů. Lupa ale samozřejmě není masový zpravodajský server nebo Kovy :)
O přepisech do textu jsme uvažovali, ale zatím je to pro nás komplikace. Vím, že to vypadá jednoduše, ale rozhovor (u odbornějších témat zvlášť) nestačí jen mechanicky přepsat, text vyžaduje kontrolu, zda "písařka" všemu dobře rozuměla, editování, přípravu k vydání, úpravu fotek atd.
Dobrý den, už jsme se k tomuto tématu vyjadřovali xkrát :) Videa zkoušíme natáčet posledních několik měsíců, v průměru vyprodukujeme asi dvě za měsíc. Nabízíme k nim také možnost poslechu ve formě audia (podcastu). Drtivou většinu článků a rozhovorů nadále vydáváme v textové formě (jen textových rozhovorů máme cca deset za měsíc).
Výsledky jsou zatím nad naše očekávání dobré: videa mají v průměru vyšší stovky zhlédnutí (některá i několik tisíc), podcasty stovky stažení/přehrání. Proto bych si s vaším tvrzením, že "většina lidí tento typ článků odmítá", dovolil dost nesouhlasit.
Rozumím tomu, že se někdo na video dívat nechce - ale my přece nikoho nenutíme, pokud nechcete, nedívejte se, přečtěte si místo toho třeba nějaký článek. My něco nabízíme, ale výběr je vždycky na čtenářích.
U videa/audia jednoduše zkoušíme, zda formát, který na internetu úspěšně funguje už řadu let, může fungovat i na Lupě. I tak jsme v tomto ohledu dost konzervativní médium, zlaté doby youtuberů už jsou patrně pryč :) Dosavadní zájem čtenářů každopádně výrazně předčil moje očekávání.
PS: V našich videích není žádná reklama (pokud k nim něco nevkládá YouTube, ale zatím jsem nic takového nezaznamenal).
Dobrý den, nejspíš jste si nevšiml kontextu, nebo jsem to měl napsat jasněji. Reagoval jsem na větu "Podle diskuze jasná většina lidí tento typ článků odmítá." V diskusi videa odmítají verbálně jednotky či (pokud započítám "palce") desítky lidí. Ve srovnání s celkovým počtem návštěv textu s videem (i s počtem přehrání videa) to skutečně obvykle bývá menšina.