Hlavní navigace

Piano Media expanduje do USA, kupuje společnost Press+

Martin Vyleťal

Slovenský systém na zpoplatnění přístupu k webovým stránkám udělal další důležitý krok na cestě ke globálnímu startupu. Spojuje se s americkou firmou Press+ a má novou šéfku.

Dosud se provozovatel systému na zpoplatnění obsahu soustředil hlavně na Evropu, nyní výrazně expanduje do Spojených států. Kupuje totiž firmu Press+, která nabízí podobný produkt jako Piano Media a má na americkém trhu dominantní postavení.

Slovenský startup sice již do Spojených států pronikl, ale zatím šlo pouze o jedinou zakázku pro americký magazín Newsweek. Akvizicí společnosti Press+, kterou v roce 2009 založili bývalý vydavatel deníku The Wall Street Journal L. Gordon Crovitz a novinář Steven Brill, se Piano Media v zámoří stane rázem jedničkou ve svém oboru.

Transakce je zajímavá hned z několika důvodů. Co se týče velikosti obou firem, dá se říci, že David pohltil Goliáše. Press+ má totiž téměř devětkrát větší tržby než Piano Media. Podle šéfa komunikace Piano Media Davida Brauchliho firma použila k nákupu finanční prostředky od investičního fondu 3TS Capital Partners.

Kromě 3TS Capital Partners se na obchodu podílely také Gründerfonds (Rakousko), Neulogy Ventures (Slovensko) a North Base Media (USA).

Firma přitom další kolo financování uzavřela koncem května, když získala na svůj rozvoj dosud nezveřejněnou sumu od rakouského startupového fondu aws Gründerfonds a fondu 3TS Cisco Growth.

Tato investice měla firmě umožnit expanzi na rakouský, německý a švýcarský trh. Souviselo s tím i přesunutí centrály Piano Media z Bratislavy do Vídně. Teď ale firma ukazuje, že má globální ambice. Akvizice Press+ má být předzvěstí agresivní expanze na asijské a latinskoamerické trhy.

Content 2017 - tip Footshop

Spojenou firmu nově povede vydavatelka evropské verze The Wall Street Journal Kelly Leach. „Opravdu věřím v model placeného obsahu a věřila jsem mu i v době, kdy mnozí ostatní pochybovali… Je to věc, pro kterou jsem nadšená. Jsme svědky toho, že vlna zpoplatňování obsahu si razí cestu kolem světa a zároveň si uvědomujeme, že příjmy z digitální reklamy nebudou do budoucna stačit,“ vysvětluje Leach, proč opustila teplé místo v Dow Jones a rozhodla se šéfovat Pianu.

Zdroj: Poynter a tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?
9. 9. 2014 23:31
Ano (neregistrovaný)

Tobe to jeste nedochazi, co?

"Firma co potrebuje rust, nemuze vydelavat." :-)

9. 9. 2014 11:36
carphatia (neregistrovaný)

Kdy planuje Piano uz konecne nejaky zisk? Zatim jen porad utraceji penize investoru a nejaka vyhlidka na generovani zisku je v nedohlednu.