Dosud se provozovatel systému na zpoplatnění obsahu soustředil hlavně na Evropu, nyní výrazně expanduje do Spojených států. Kupuje totiž firmu Press+, která nabízí podobný produkt jako Piano Media a má na americkém trhu dominantní postavení.
Slovenský startup sice již do Spojených států pronikl, ale zatím šlo pouze o jedinou zakázku pro americký magazín Newsweek. Akvizicí společnosti Press+, kterou v roce 2009 založili bývalý vydavatel deníku The Wall Street Journal L. Gordon Crovitz a novinář Steven Brill, se Piano Media v zámoří stane rázem jedničkou ve svém oboru.
Transakce je zajímavá hned z několika důvodů. Co se týče velikosti obou firem, dá se říci, že David pohltil Goliáše. Press+ má totiž téměř devětkrát větší tržby než Piano Media. Podle šéfa komunikace Piano Media Davida Brauchliho firma použila k nákupu finanční prostředky od investičního fondu 3TS Capital Partners.
Kromě 3TS Capital Partners se na obchodu podílely také Gründerfonds (Rakousko), Neulogy Ventures (Slovensko) a North Base Media (USA).
Firma přitom další kolo financování uzavřela koncem května, když získala na svůj rozvoj dosud nezveřejněnou sumu od rakouského startupového fondu aws Gründerfonds a fondu 3TS Cisco Growth.
Tato investice měla firmě umožnit expanzi na rakouský, německý a švýcarský trh. Souviselo s tím i přesunutí centrály Piano Media z Bratislavy do Vídně. Teď ale firma ukazuje, že má globální ambice. Akvizice Press+ má být předzvěstí agresivní expanze na asijské a latinskoamerické trhy.
Spojenou firmu nově povede vydavatelka evropské verze The Wall Street Journal Kelly Leach. „Opravdu věřím v model placeného obsahu a věřila jsem mu i v době, kdy mnozí ostatní pochybovali… Je to věc, pro kterou jsem nadšená. Jsme svědky toho, že vlna zpoplatňování obsahu si razí cestu kolem světa a zároveň si uvědomujeme, že příjmy z digitální reklamy nebudou do budoucna stačit,“ vysvětluje Leach, proč opustila teplé místo v Dow Jones a rozhodla se šéfovat Pianu.
Zdroj: Poynter a tisková zpráva