Hlavní navigace

Platforma Lepší.TV spustila vlastní srovnávač IPTV a OTT služeb

20. 8. 2018
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: Nejlepší.TV
Přehledná tabulka aktuálně porovnává téměř čtyři desítky faktorů u osmi různých operátorů. Co si operátor od spuštění projektu slibuje a kde k němu hledali inspiraci?

Vznik stránek Nejlepší.tv inspirovaly momentálně nefungující
stránky nejlepsitelevize.cz. Na nich se jejich majitel, operátor O2, vychloubal,
jak poskytují nejlepší IPTV s nejdelším archivem a další nepravosti.
Na tomto podkladě dostal zaměstnanec naší společnosti za úkol
zpracovat objektivní tabulku, která by přehledně a pravdivě srovnala
jednotlivé základní nabídky IPTV poskytovatelů,
vysvětluje počáteční myšlenku Pavel Górecki, jednatel společnosti goNET, která provozuje i IPTV službu Lepší.TV.


Autor: Karel Choc

Pavel Górecki na letošním ročníku konference TVCON.

Díky přehledným informacím si může každý návštěvník stránek jednoduše
a rychle udělat vlastní představu o tom, kterou službu si vybrat a
odkazem si ji rovnou objednat nebo se na stránkách provozovatele
dozvědět více informací,
tvrdí Górecki, jehož firma neustále sleduje konkurenci, a proto je pro ni jednodušší průběžně data aktualizovat.

Osm služeb, čtyřicet parametrů

Aktuálně stránka porovnává parametry osmi IPTV a OTT operátorů a služeb. Na základě jejich srovnání se ve výsledném pořadí jedná o Lepší.TV, Kuki, SledováníTV, O2 TV, Digi2Go, Zapni.TV, UPC a T-Mobile TV. Masivní a responzivně upravená tabulka rozepisuje širokou škálu vlastností jednotlivých služeb na celkem 37 řádcích.


Zdroj: Nejlepší.TV

Screenshot tabulky ze 16. srpna (klikněte pro zvětšení).

Přehled kromě ceny, obsahu a kvality nabízených služeb pochopitelně sleduje i technické podrobnosti, jako je použitý kodek, zatížení linky nebo počet operačních systémů a chytrých televizorů, na kterých fungují aplikace jednotlivých služeb.

Velký důraz tabulka klade i na podobu smluvních a cenových podmínek pro objednání dané služby a podrobně rozepisuje i možnosti a formy uživatelské podpory u jednotlivých operátorů. Otázkou pochopitelně zůstává reálná porovnatelnost sledovaných faktorů a jejich vzájemná relevance. Operátoři nevnímají používané pojmy stejně, a naopak pod stejným názvem mohou různé platformy nabízet úplně rozdílné služby. 

Kdo a kde všude může vysílat

Příkladem sporné kategorie může být řádek nazvaný Kde se může služba poskytovat. Pouze u služby Zapni.TV jsou uvedeny všechny členské státy Evropské unie a také evropský hospodářský prostor. U ostatních operátorů je většinou napsána Česká republika, případně i Slovenská republika. Přitom díky uvolnění evropských pravidel ohledně geoblokace online služeb mohou operátoři od dubna letošního roku šířit své služby na území všech 28 států Evropské unie. 


Od dubna je vysílání všech IPTV služeb dostupné po celé Evropské unii.

Jedním z prvních operátorů, který své zákazníky informoval o možnosti příjmu IPTV vysílání i ve zmíněných evropských zemích, byla v souvislosti se svou OTT službou Digi2Go jinak primárně satelitní platforma Digi TV. V této souvislosti je zajímavé, že srovnávací tabulka serveru Nejlepší.TV službu Digi2Go nijak nezmiňuje. Stejně tak přehled ignoruje podobně fungující internetové OTT řešení Skylink Live TV z dílny největšího česko-slovenského satelitního operátora.

Pozor na srovnávací reklamu

Srovnávací reklama byla dříve dokonce plošně zakázána – advokát Filip Winter v této věci připomíná slogan doprovázející vznik televize Nova ve znění Jsme česká televize, ne Česká televize. Soud nazval tento výrok srovnávací reklamou, která je, jak známo, zakázána.

Právní úprava srovnávací reklamy z analýzy Tomáše Babky.
Autor: Parlamentní institut

Právní úprava srovnávací reklamy z analýzy Tomáše Babky.

Právní úpravu pravidel pro srovnávací reklamu po implementaci evropských předpisů shrnuje ve své analýze třeba Tomáš Babka z Parlamentního institutu, obecná doporučení pro cenová srovnání obsahuje i Kodex Rady pro reklamu

Chybějící autor? Doplníme…

Firma goNET informovala uživatele služby Lepší.TV o rozjezdu nového webu už loni v listopadu. Vlastník domény je transparentní a jednoduše dohledatelný. Cílem stránek je přehledně srovnávat položky, které lidi nejvíce zajímají, aby se mohli jednodušeji rozhodnout, říká Górecki v odpovědi na výtku, že na webu chyběl autor nebo kontaktní osoba. 

Na web Nejlepší.TV doplníme jako jeho provozovatele jméno naší společnosti goNET, která pod značkou Lepší.TV nabízí vlastní IPTV služby. Rozhodně není naším úmyslem nějak tajit, že jsme autorem zmíněného srovnávače IPTV a OTT řešení, deklaruje Górecki a dodává, že kdokoliv, kdo by našel nesrovnalost na stránkách, má možnost zaslat připomínku a data budou upravena.

Konference WebTop100 2024 Digitální marketing

Má tabulka chyby?

Na některé chyby v tabulce upozornil náš externí spolupracovník Petr Faistauer.

  • Autor proti sobě staví pojmy TV box a set-top box a na jejich rozdílech staví svoji argumentaci. Ve skutečnosti je vzájemná terminologická hranice obou slov velmi nejasná a dodnes se na jejich přesné definici neshodli ani odborníci, ani laická veřejnost. Jejich dlouholeté spory tak dnes připomínají spíše klasické sofisma snažící se rozluštit hádanku, jestli bylo dříve slepice nebo vejce (mimochodem, tato otázka bylo možná po dvou tisících letech konečně rozluštěna, podle britských vědců to byla slepice)…
  • Když už jsme toto téma nakousli, přístroj používaný platformou Lepší.TV není set-top box, ale obyčejný TV box postavený na systému Android. 
  • UPC provozuje své služby v DVB-C, nikoliv přes IPTV protokoly
  • Údaje o kanálech neodpovídají realitě.
  • Logo uvedené u T-Mobile tento operátor už přes rok nepoužívá, stejně tak aktuální logo UPC vypadá dnes úplně jinak.
  • U základní nabídky O2 TV označované písmenem M se počet kanálů liší od údajů uvedených na webu operátora, totéž platí i v případě T-Mobile TV.

Autor: Nejlepší.TV

Analýza, která na konci tabulky shrnuje argumenty pro vítězství služby Lepší.TV, zmiňuje i přechod na DVB-T2.

Petr Faistauer je také autorem některých sezónních analýz serveru DigiZone.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).