Hlavní navigace

Polská UPC otestuje DVB-C, komerční provoz plánuje na příští rok

3. 4. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

3. 4. 2007

Polská pobočka panevropské kabelové a satelitní společnosti UPC zahájí ještě v letošním roce digitální kabelové vysílání. Uvedl to deník Rzeczpospolita s tím, že na letošní testy by měl v příštím roce navázat komerční provoz DVB-C. List také poznamenává, že UPC je v zavádění DVB-C oproti konkurenci značně pozadu. Stejnou službu už nabízejí společnosti Aster nebo Vectra.

Podle představitelů polské UPC bude digitalizaci kabelových sítí předcházet důkladný průzkum, o jakou programovou nabídku mají zákazníci zájem a jakou cenu jsou ochotni za toto vysílání zaplatit. Ze stejného důvodu zdržuje zavádění DVB-C také česká UPC. Podle neoficiálních informací by ale měla přijít s vlastní digitální kabelovou nabídkou ještě v polovině letošního roku.

Ze zemí střední a východní Evropy, kde UPC působí, nabízí komerční vysílání DVB-C pouze v Rumunsku, kde si ho ke konci třetího čtvrtletí loňského roku předplácelo 4 600 domácností. V západní Evropě mělo digitální kabelovou televizi od UPC ke stejnému datu 790 tisíc domácností, zatímco další čtyři miliony klientů upřednostňovaly analogovou kabelovou televizi od této společnosti.

KL-nominace

Podle listu Rzeczpospolita souvisí pozdější digitalizace kabelových sítí UPC v Polsku s pomalým zaváděním televizních programů ve vysokém rozlišení obrazu, malou nabídkou digitálních přijímačů PVR (s možností nahrávání) a filmů v HD kvalitě pro domácí videotéku. Ředitel polské UPC Marek Sowadříve uvedl, že nová služba bude obsahovat mj. 60 až 100 televizních programů.

České republice nabízí DVB-C v největší míře společnost Karneval Media, která ke konci loňského roku uváděla přes 30 tisíc předplatitelů. Z menších firem digitální kabelovou televizi poskytuje například českobudějovický Elsat, karlovarská Imperium TV nebo jihomoravský Self servis.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.