Hlavní navigace

Používáte více sociálních sítí? Tady jsou užitečné programy pro jejich správu

Autor: Isifa
Daniel Dočekal

Pokud spravujete či používáte více než jeden sociální účet, je možná čas začít uvažovat o nějakém pokročilejším nástroji. Podívejte se, z čeho můžete vybrat.

Spravujete-li jeden sociální účet, zpravidla si vystačíte s klientským softwarem přímo od vlastní sociální sítě. Aplikace Facebooku, Twitteru i Google+ pro prohlížeče i mobily bez problémů dostačují ke všemu, co si můžete přát. 

Pokud ale začnete spravovat více účtů, narazíte dříve či později například na potřebu plánovat vkládání příspěvků (což zatím v přirozené podobě umí pouze Facebook) nebo vkládat stejný obsah na více profilů. Případně se začnete víc zajímat o úspěšnost příspěvků a přestanou vám  vyhovovat možnosti dané sociální sítě (u Facebooku hodně bohaté, u Twitteru jakž takž použitelné a u Google+ neexistující).

Nebo prostě nechcete používat klientský software přímo od sociální sítě, což je poměrně častý jev u Twitteru, kde řada uživatelů dává přednost jiným klientům. Ne vždy proto, že třeba umí něco navíc (například filtrování příspěvků či monitoring a upozorňování), často stačí prostě jenom to, že se s nimi lépe pracuje.

Alternativ existuje hodně, a to zdaleka ne jenom v oblasti klientského softwaru. Některé tipy najdete v následujícím přehledu. Náš seznam není v žádném případě vyčerpávající a úplný. Pokud máte oblíbeného klienta, platformu či sociální software, dejte vědět v diskusi pod článkem. Třeba se objeví v nějaké pozdější aktualizaci.

Hootsuite – www.hootsuite.com (web, iPad)

Hootsuite je podle všeho nejrozšířenější (a také možná nejpropracovanější) software pro správu sociálních sítí – umí na jednom místěpracovat s Facebookem, Twitterem, Instagramem, Google+, LinkedIn či YouTube a nabízí řadu pokročilých možností: plánování publikace příspěvků, správu až padesáti sociálních profilů (ale to už si budete muset zaplatit) nebo možnost práce celých týmů. K pozici pomyslné jedničky Hootsuite nejspíš pomohla i akvizice jednoho z nejznámějších klientů – Seesmic firma získala v březnu 2013.

V zdarma dostupné podobě postačí pro pět profilů a můžete s ní pracovat pouze sami, využívat jen základní analytické možnosti a plánovat vkládání příspěvků. Pokud potřebujete více, PRO varianta za 8,99 USD měsíčně umí profilů až padesát, jednoho uživatele navíc, rozšířené analytické možnosti, pokročilé plánování a některé další funkce.

Stejně jako všude i zde si budete muset zvyknout na trochu zmatené ovládání. Vzhled i základní funkce jsou nicméně velmi podobné i dalším konkurentům – jednotlivé účty sociálních sítí a případné pohledy na ně (zejména u Twitteru v podobě zmínek/mentions a přímých zpráv/DM) si budete přidávat do sloupců. A na účty budete příspěvky vkládat také z HootSuite – včetně možnosti plánování a vložení najednou na více účtů.

Hootsuite existuje ve webové podobě i v podobě aplikace pro tablety (iPad) i telefony (iPhoneAndroid).

Tweetdeck – www.tweetdeck.com (web, PC/MAC)

Velmi pravděpodobně druhý nejrozšířenější klient kdysi podporoval více sociálních sítí, ale poté, co byl koupen Twitterem, už podporuje pouze Twitter. A dělá to hodně dobře, protože usnadní správu seznamů, filtraci tweetů i plánování příspěvků. Hodit se bude každému, kdo spravuje více účtů na Twitteru, ale pokud se věnujete i dalším sítím, bude lepší sáhnout po něčem jiném.

Jednou z příjemných vlastností Tweetdecku je to, že pokud si v něm jednou vytvoříte účet a nastavíte připojení a vlastnosti, tak kdykoliv se znovu k tomuto účtu připojíte, vaše nastavení se vám aktivuje na novém místě.

Tweetdeck existuje ve webové podobě (i jako aplikace pro Chrome) a jako program pro Windows a MAC. Dříve býval dostupný i jako Air aplikace, ale v této podobě už ho nenajdete. Stejně jako už není k dispozici verze pro iPad/iPhone či Android (k 7. květnu byly ukončeny). 

Tweetbot – tapbots.com/software/tweetbot (iPhone, iPad, MAC)

Tweetbot je jedním z rozšířených klientů pro Twitter na iPhone, ve kterém najdete vše, co je pro správu Twitteru potřebné a nějaké ty přídavky – například podporu pro Read It Later (Pocket), Instapaper, vlastní zkracování URI, gesta, push notifikace a další. Hodit se může i vytváření více timeline na základě seznamů – zejména pokud sledujete moc lidí a chcete si je trochu rozdělit.

Buffer – www.bufferapp.com

Buffer neníklient v klasickém slova smyslu, jde hlavně o plánovač příspěvků na sociální sítě. Facebook, Twitter, LinkedIn a App.net tak můžete lehce „plnit dopředu“ (Google+ podpora je v beta testování). Vše funguje tak, že si v průběhu dnenastavíte časy, kdy má Buffer vkládat příspěvky na sociální sítě, a pak je odesíláte do Bufferu, kde čekají na vhodný čas. Příspěvky samozřejmě můžete vložit také hned a nově je dostupná i možnost naplánování příspěvku na určitý čas v okamžiku vložení.

Buffer se postará také o zkrácení adres i sledování úspěšnosti (přes bit.ly například), takže se můžete dozvědět i řadu zajímavých údajů o tom, jak se příspěvkům dařilo. Co v Bufferu nenajdete je přístup k již zveřejněným příspěvkům ani k samotnému účtu – nebudete si v něm tedy váš (například) Twitter moci číst.

Ve zdarma dostupné podobě je Buffer použitelný pro několik účtů na sociálních sítích a má omezený počet vložených příspěvků za den. Pokud budete chtít více, získáte za 10 USD měsíčně neomezené možnosti vkládání (omezí vás pouze daná sociální síť svými limity v API) a dvanáct sociálních profilů (a další dva členy vašeho týmu). Hodně zajímavou možností je integrace Bufferu v řadě dalších programů – například v RSS čtečkách či prohlížečích. A nechybí ani aplikace pro Android a iPhone/iPad.

Twitterfeed – twitterfeed.com

Twitterfeed také není klient pro sociální sítě – jde o nástroj, který umožňuje napojit váš blog na sociální média. Na základě RSS z vašeho blogu pak můžete vkládat články na Twitter, Facebook, Linkedin a App.net.

Sproutsocial – sproutsocial.com

Další komplexní platformou pro správu sociálních sítí je Sproutsocial. Podporuje Twitter, Google+, LinkedIn a Facebook a umí věci, které jinde hned tak nenajdete – například správu kontaktů, srovnávání s konkurencí, vytváření leadů či napojení RSS. Připravte se ale na placení, protože nejlevnější licence je za 39 USD měsíčně (vystačí pro menší tým starající se o sociální sítě). Vyzkoušet Sproutsocial si můžete zdarma.

Paper.li – paper.li

Paper.li je trochu zvláštní, hlavně v tom, že už vůbec nejde o klienta – z účtů na Twitteru vám umožní vytvářet noviny. Berte to jako trochu experiment, do kterého si můžete napojit své oblíbené zdroje na Twitteru a číst si v nich na webu v podobě vlastních novin. Svůj výběr pak můžete sdílet na svém Twitteru  (a zjevně i Facebooku).

Echofon – www.echofon.com

Echofon je klasický klient pro Twitter a můžete ho používat pro Android i iOS. Dostupný je zadarmo a dlouho dobu uměl něco, o čem se jste si u klasického klienta od Twitteru mohli nechat jenom zdát – synchronizaci přečtených tweetů. Pokud jste Echofon používali na více zařízeních, nemuseli jste se prokousávat pořád dokola věcmi, které jste již viděli. Mimo to ještě existuje Echofon pro Facebook, ale pouze pro iOS nebo MAC.

WT100

TweetCaster – tweetcaster.com

TweetCaster si původnězískal jméno jako jeden z nejpoužívanějších klientů pro Twitter na Androidu. Dnes ale už existuje i verze pro iOS. A pokud jste uživateli na mobilním zařízení, budete mít k dispozici i webovou verzi (beta verzi, abych byl přesný). Dostupný je zdarma a jediné čím vás bude obtěžovat je bannerová reklama.

Pokud používáte nějaký další software a myslíte si, že by se vyplatilo ho do přehledu zahrnout, prosím dejte vědět. Rád bych později vydal aktualizaci rozšířenou o další užitečné tipy. 

Našli jste v článku chybu?