Devět z deseti českých uživatelů Internetu už nakupovalo v e-shopech. Vyplývá to z průzkumu společnosti Google a agentury TNS Infratest. V posledních dvanácti měsících 94 procent uživatelů Internetu nakupovalo online spotřební zboží. Počítačová a multimediální technika je možná poněkud překvapivě až na druhém místě. Za poslední rok ji na Internetu nakupovalo 92 procent jeho aktivních českých uživatelů.
Ve zmíněném časovém období 88 procent uživatelů nakoupilo oblečení a doplňky, 78 procent uživatelů kosmetiku nebo parfémy. Téměř 90 procent lidí i před nákupem v kamenných obchodech nejdříve zkoumá nabídku na Internetu, platí to hlavně o počítačové technice, mobilních telefonech a domácích spotřebičích. Kýžené zboží 88 procent uživatelů nejdříve hledá přes vyhledávač. Dále 53 procent zákazníků jde hledat přímo také na web výrobce a 51 procent na stránky maloobchodních prodejen.
Výzkum prostřednictvím online panelu prováděla agentura TNS Infratest v období od 30. července do 12. srpna 2008 na vzorku 1 019 internetových uživatelů od patnácti let. Výsledky výzkumu ovšem trochu sráží fakt, že šlo o lidi, kteří Internet používají více než jednou denně, takže jde o velmi aktivní uživatele. (Tisková zpráva)