Prima Cool dosáhla historicky nejlepšího týdenního podílu na divácích

6. 11. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
6. 11. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Historicky nejvyššího průměrného týdenního podílu na divácích dosáhla minulý týden Prima Cool, druhý program televize Prima. Po celý den ji sledovalo v průměru 1,28 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,14 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale podíl Primy Cool klesl na průměrných 1,13 procenta.

Podíl na divácích minulý týden stoupal také hlavnímu programu Primy. V celodenních číslech dosáhl průměru 16,75 procenta, což je o 0,99 procentního bodu více než před týdnem. Během prime time si ale Prima tradičně pohoršila, když dosáhla průměrného denního podílu 15,77 procenta. Nadále se tedy ukazuje, že Prima je programově nejsilnější v časech mimo večery, kdy se pozornost diváků soustředí především na Novu a první program České televize.

Nově se od startu podzimního schématu daří udržovat velmi vysoký podíl na sledovanosti. Minulý týden sice její celodenní podíl na dospělém publiku klesl z 39,91 na 39,88 procenta, udržela si však velmi vysoký podíl v hlavním vysílacím čase: 45,66 procenta. Výrazně posílil filmový kanál Nova Cinema, který sledovalo v průměru 2,44 procenta dospělého publika po celý den (o šest setin procentního bodu více než minule) a 2,59 procenta ve večerních časech.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

České televizi se minulý týden dařilo méně. Program ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 17,87 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize, což je o 0,94 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl Jedničky stoupnul na 19,08 procenta. ČT 2 dosáhla celodenního podílu 5,00 procenta, o čtyři setiny procentního bodu lepšího než před týdnem. V hlavním vysílacím čase ale průměrný podíl Dvojky klesl na 4,14 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Výraznější pokles zaznamenal sportovní kanál ČT 4, který po celý den sledovalo v průměru 1,16 procenta dospělého publika (o 0,57 procentního bodu méně než v předminulém týdnu), a ve večerních časech jen 1,06 procenta. Klesala i zpravodajská ČT 24, i když ne tak významně. V celodenních číslech šlo o pokles o pět setin procentního bodu na hodnotu 1,94 procenta, během prime time ČT 24 sledovalo v průměru 1,01 procenta dospělého publika.

MM Influenceři

Plnoformátové digitální televizi Barrandov se podařilo po poklesu v předminulém týdnu poněkud vylepšit skóre. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 2,40 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o jednu desetinu procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase však průměrný podíl Barrandova tradičně klesl, tentokrát na hodnotu 1,71 procenta.

Malým kabelovým a satelitním televizím souhrnný podíl na publiku mírně stoupal. V celodenních číslech z 11,02 na 11,28 procenta, v hlavním vysílacím čase tyto stanice preferovalo v průměru 7,85 procenta dospělého publika denně.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).