Hlavní navigace

Prima je z nejhoršího venku, Nova Cinema a Prima Cool opět rekordní

7. 5. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
7. 5. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Prima se začíná dařit. Ne že by vysloveně oslňovala výsledky své sledovanosti, minulý týden ale dosáhla nejvyššího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku za celý letošní rok a její druhý program Prima Cool pokořil třetí týden po sobě historický rekord. Minulý týden jej sledovalo po celý den v průměru 2,34 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí, které na svém webu zveřejnila Asociace televizních organizací (ATO).

Hlavní program Primy sledovalo minulý týden po celý den v průměru 16,74 procenta dospělého publika, což je o 0,25 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Výsledky sledovanosti za hlavní vysílací čas od 19 do 23 hodin ATO nezveřejnila. Prima Cool dosáhla v celodenních číslech zmiňovaného podílu 2,34 procenta. To je o dvě setiny procentního bodu více než předminulý týden. Ještě lepší podíl ale zaznamenala u cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let – 3,39 procenta a porazila v tomto segmentu i televizi Barrandov (u dětí ve věku od čtyř do 14 let dosáhla Prima Cool podílu 7,47 procenta!).

Hůře na tom byla minulý týden Nova, tedy její hlavní program. Po celý den jej sledovalo v průměru 35,03 procenta dospělého publika, což je o 1,51 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V cílové skupině diváků ve věku od 15 do 54 let, na kterou Nova prodává reklamní časy, to bylo více: 38,28 procenta. Rekordního podílu za dobu, co je zařazena do peoplemetrů, dosáhla minulý týden Nova Cinema. V celodenních číslech vykázala 2,88 procenta (nárůst o 0,36 procentního bodu), a u cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let dokonce 3,54 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Poměrně dobrý týden měla i Česká televize. Hlavní program ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 17,20 procenta dospělého publika, o dvě setiny procentního bodu více než v předminulém týdnu. V cílové skupině diváků ve věku od 15 do 54 let šlo ale jen o 13,75 procenta. Výrazně si polepšila ČT 2, která mezitýdenně stoupla v celodenních číslech o 0,88 procentního bodu na 5,41 procenta. U diváků ve věku od 15 do 54 let zaujala v průměru 4,69 procenta publika.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Dařilo se také sportovnímu kanálu ČT 4, který po celý den sledovalo v průměru 2,59 procenta dospělého publika, o 0,30 procentního bodu více než v předminulém týdnu. U divácké skupiny 15 až 54 let dokonce dosáhla podílu 2,81 procenta. Zpravodajská ČT 24 mírně klesla. U dospělého publika v celodenních číslech o 0,18 procentního bodu na 2,67 procenta, u diváků ve věku od 15 do 54 let na úroveň 1,45 procenta. V případě ČT 24 jde ale spíše o návrat na normální čísla po neobvykle zpravodajsky výživném dubnu.

KL24

Pokles zaznamenala také plnoformátová digitální televize Barrandov, která v celodenních číslech po dvou úspěšných týdnech klesla pod hranici čtyř procent podílu na dospělém publiku. Konkrétně dosáhla hodnoty 3,81 procenta, což představuje mezitýdenní pokles o 0,21 procentního bodu. U skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let by podíl Barrandova ještě horší, 3,28 procenta. Televizi se naopak dařilo u skupiny žen starších 15 let, kde dosáhla podílu 4,12 procenta, a zejména u dětí ve věku od čtyř do 14 let. Podílem 4,82 procenta porazila i ČT 2.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,34 procenta, což je o sedm setin procentního bodu více než minule. U skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let to ale bylo 3,20 procenta a u dětí od čtyř do 14 let dokonce 11,47 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,99 procenta, stejný jako minule. Ve skupině diváků od 15 do 54 let pak vykázaly podíl 9,88 procenta a u dětí od čtyř do 14 let pak 11,62 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).