Hlavní navigace

Prima minulý týden na letošním maximu, TV Barrandov před Novou Cinema

17. 6. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
17. 6. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Letošního rekordu v průměrném týdenním podílu na dospělém publiku dosáhla v uplynulém týdnu televize Prima. Druhé největší české komerční televizi léto každoročně svědčí, obvykle jí v této sezóně stoupá sledovanost. Letos se ale daří i jejímu druhému programu Prima Cool a minulý týden byl rekordní i pro čerstvý ženský kanál Prima love. Televizi Barrandov se zase podařilo po sedmi týdnech porazit Novu Cinema a pokořit magickou hranici pětiprocentního podílu na trhu.

Hlavní program Primy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,31 procenta dospělého publika, což je o 0,47 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Prima ještě polepšila na průměrných 18,73 procenta a udržela si tak pozici druhé nejsledovanější televize v zemi. Zájem stoupal i o Primu Cool, jejíž celodenní průměrný podíl 3,94 procenta je třetí nejlepší v letošním roce. Oproti předminulému týdnu posílila o 0,67 procentního bodu, během prime time ale podíl Primy Cool klesl na průměrných 3,57 procenta. Prima love vykázala celodenní podíl 0,85 procenta, což je o devět setin procentního bodu více než minule a dosud nejvíc od zařazení do peoplemetrů, ve večerních časech pak klesla na hodnotu 0,60 procenta.

Novu postihnul po ukončení druhé řady Česko Slovenské SuperStar poměrně dramatický pokles. V celodenních číslech vykázala průměrný podíl 30,29 procenta, což je o 3,52 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech dosáhla hodnoty 33,54 procenta. Klesal i filmový kanál Nova Cinema, který po celý den sledovalo 5,07 procenta dospělého publika – o 0,39 procentního bodu méně než minule a o 0,11 procentního bodu méně, než vykázala konkurenční TV Barrandov. Tu však Nova Cinema předběhla během prime time, když vykázala průměrný podíl 5,60 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Nárůst u všech čtyř programů zaznamenala minulý týden Česká televize. Program ČT 1 dosáhl celodenního podílu 15,07 procenta, což je o 0,70 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Jednička polepšila až na 17,06 procenta, ale ani to nestačilo na Primu, takže se musela smířit s pozicí trojky na trhu. Poměrně slušného celodenního podílu 3,82 procenta dosáhl program ČT 2, který si tak oproti předminulému týdnu polepšil o 0,24 procentního bodu. I během prime time se Dvojka držela celkem vysoko: vykázala průměrný podíl 3,35 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Zpravodajský kanál ČT 24 minulý týden atakoval pětiprocentní podíl na trhu, když v celodenních číslech vykázal hodnotu 4,92 procenta. To je o 0,63 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech ale ČT 24 tradičně klesala, tentokrát až na průměrný podíl 2,70 procenta. Sportovní kanál ČT 4 sledovalo po celý den v průměru 2,32 procenta dospělého publika, což je o 0,61 procentního bodu méně než minule. Během hlavního vysílacího času zájem o Čtyřku klesnul až na průměrných 1,87 procenta.

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Televizi Barrandov se minulý týden podařilo poprvé za dva měsíce překročit bájnou hranici pětiprocentního podílu na trhu. V celodenních číslech dosáhla hodnoty 5,20 procenta, což je o 0,62 procentního bodu více než minule a po dlouhé době se jí podařilo porazit konkurenční Novu Cinema. Barrandov se tak vrátil na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi, i když jen v celodenním podílu na trhu. Během prime time si sice polepšil na průměrný podíl 5,32 procenta, ale Nova Cinema byla výš, takže Barrandov odsunula na pozici pětky na trhu.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,74 procenta, což je o tři setiny procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,17 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,47 procenta, o 0,15 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,49 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).