Hlavní navigace

Prima minulý týden opět nejvýš v letošním roce, Nova stále pod 30%

17. 9. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
17. 9. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Minulý týden byl rekordní pro televizi Prima, v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku dosáhla nejlepšího výsledku za letošní rok. Překonala tak rekord, který padl jen o týden dříve. Oproti tomu televize Nova, která si vedle programu ČT 1 oproti předminulému týdnu polepšila v podílu na publiku nejvíce, od začátku září zatím v týdenních datech nepokořila hranici 30 procent. Loni touto dobou se přitom pohybovala výrazně nad ní.

Prima minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,90 procenta dospělého publika, což je o 0,42 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Meziročně si polepšila zhruba stejně a pohybuje se tak mírně nad výsledky loňského podzimu, kdy poprvé výrazně zaútočila na pozici Novy. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Prima posílila až na 19,47 procenta a hladce si udržela pozici dvojky na trhu. Posilovala i Prima Cool. V celodenních číslech o 0,16 procentního bodu na hodnotu 3,50 procenta, během prime time ale klesla na průměrných 3,05 procenta. Pokles zaznamenala Prima love, kterou po celý den sledovalo v průměru 1,38 procenta dospělého publika, což je o devět setin procentního bodu méně než minule. Večer pak vykázala podíl 1,08 procenta.

Televize Nova se minulý týden sice vyšplhala na zatím nejvyšší poprázdninové hodnoty, průměrný celodenní podíl 29,32 ale zatím nepředstavuje výraznou změnu oproti začátku léta (loni touto dobou vykázala Nova celodenní podíl 32,67 procenta). V porovnání s předminulým týdnem si však Nova polepšila o 1,15 procentního bodu a v prime time dosáhla až na podíl 34,93 procenta. Stoupala i Nova Cinema, která si v celodenních číslech polepšila o 0,59 procentního bodu na podíl 4,80 procenta, což jí ale ani tentokrát nestačilo na televizi Barrandov. Ve večerních časech ještě klesla na průměrných 4,30 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Největším skokanem minulého týdne byl první program České televize. Oproti předminulému týdnu si v celodenním podílu na dospělém publiku polepšil o 1,44 procentního bodu na hodnotu 15,49 procenta. Loni touto dobou ale vykázal výsledek ještě o jeden procentní bod vyšší. Ve večerních časech ČT 1 stoupla na průměrných 17,32 procenta, ale ani to jí nestačilo na druhou Primu. Pokles naopak zaznamenal program ČT 2, v celodenních číslech dokonce až pod hranici čtyř procent, když jej sledovalo v průměru 3,99 procenta dospělého publika. To je 0,61 procentního bodu méně než minule. Během prime time Dvojka ještě klesla na hodnotu 3,53 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Opačným směrem se vydala zpravodajská ČT 24, která atakovala pětiprocentní hranici celodenního podílu na dospělém publiku. Chybělo málo, dosáhla hodnoty 4,99 procenta (o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu). Během prime time ale ČT 24 tradičně klesla, tentokrát na průměrný podíl 2,60 procenta. Výrazný propad zaznamenala sportovní ČT 4, která v celodenních číslech klesla o 2,21 procentního bodu na hodnotu 2,41 procenta, čímž získala titul „propadáku týdne“. Lépe se jí nedařilo ani během prime time, kdy zaujala v průměru 2,20 procenta dospělého publika.

BRAND24

Pokles minulý týden potkal i televizi Barrandov, která má už jen několik týdnů na dosažení letošního cíle: průměrného celodenního podílu mezi sedmi a osmi procenty. Minulý týden to bylo jen 5,35 procenta, což znamená oproti předminulému týdnu pokles o 0,29 procentního bodu. I tak se Barrandov udržel na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi a neohrozila ho ani Novy Cinema, ani některý z tematických kanálů České televize. A to ani v hlavním vysílacím čase, kde se Barrandov propadnul až na průměrných 4,74 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,78 procenta, což je o 0,16 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,23 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,09 procenta, o 0,80 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,55 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).