Hlavní navigace

Prima minulý týden stoupala nejvíc z českých televizí, meziročním skokanem Barrandov

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hlavní kanál Primy se dostal na druhý nejlepší týdenní výsledek v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za letošní rok.

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 44. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Úspěšný týden má za sebou hlavní kanál skupiny Prima. Minulý týden dosáhl v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let druhé nejvyšší hodnoty za letošní rok a v porovnání s předminulým týdnem rostl nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry – konkrétně o 0,65 procentního bodu na hodnotu 14,72 procenta. Dařilo se ale také konkurenční Nově, jejíž hlavní kanál si polepšil o 0,48 procentního bodu na podíl 22,10 procenta. Stejný růst o 0,48 procentního bodu vykázala i ČT 2, která dosáhla podílu 4,62 procenta. Opačný trend zaznamenala ČT Sport, která si pohoršila o 1,62 procentního bodu na hodnotu 2,69 procenta. Pokles, i když menší, vykázal i Fanda, který klesl o 0,26 procentního bodu na 1,35 procenta, a také ČT 1, jež si pohoršila o 0,23 procentního bodu na podíl 16,16 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT jako skupina roste o stejnou část podílu na publiku, kterou meziročně ztrácí Nova

Primě se minulý týden dařilo nejlépe i jako skupině. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšila o 0,51 procentního bodu na hodnotu 21,69 procenta. Kromě hlavního kanálu Primy ale všechny její tematické programy klesaly, i když jen mírně. Růst zaznamenala i skupina Nova, která si připsala 0,32 procentního bodu na hodnotu 30,23 procenta a vrátila se tak na pozici lídra trhu po týdenním výkyvu, kdy ji nahradila Česká televize. V případě Novy stoupal výkon čtyř z pěti volně šířených kanálů, klesal pouze Fanda. ČT zaznamenala mezitýdenní pokles o 1,08 procentního bodu na hodnotu 29,55 procenta, mírně klesala i skupina Barrandov, která si pohoršila o čtyři setiny procentního bodu na aktuálních 6,52 procenta.

Top 10 všechny stanice (45. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně soustředí skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce rostla ČT 2. Polepšila si o 0,58 procentního bodu na hodnotu 3,82 procenta. Významně stoupala i zpravodajská ČT 24, která si připsala 0,41 procentního bodu na hodnotu 2,28 procenta, a také Nova Cinema, která si polepšila o 0,38 procentního bodu na 5,68 procenta. Hlavní kanál Primy, který v širší cílové skupině 15+ minulý týden stoupal nejvíc z českých televizí, u mladšího publika spíše stagnoval. Největší pokles minulý týden zaznamenala ČT Sport, která přišla o 1,08 procentního bodu a uzavírala ho podílem 3,14 procenta. Významně klesala i ČT 1, která si pohoršila o 0,67 procentního bodu na hodnotu 11,36 procenta, a klesal také Fanda (- 0,26 procentního bodu na 1,76 procenta).

MINULÝ ROK: Hokej a tenis udělaly z ČT Sport skokana minulého týdne, nejvíc se propadala Nova

Jestliže u širší cílové skupiny diváků starších 15 let minulý týden jako skupina nejvíc posilovala Prima, u mladších diváků od 15 do 54 let zaznamenala největší růst konkurenční skupina Nova. Oproti předminulému týdnu si připsala 0,40 procentního bodu na hodnotu 36,08 procenta, přičemž pokles zaznamenal pouze Fanda a nepatrně i Telka. Skupina Prima ale také rostla, i když ne tolik jako Nova: polepšila si o 0,17 procentního bodu na 22,31 procenta a nadále zůstává v této divácké kategorii trojkou trhu až za Českou televizí. Ta obhájila druhé místo i přes pokles o 0,55 procentního bodu na podíl 23,72 procenta. Nepatrný pokles o pět setin procentního bodu na hodnotu 4,52 procenta zaznamenala i skupina Barrandov.

Kanály – průměrné podíly (45. týden 2015)
Graf podílu kanálů (45. týden 2015)
Graf podílu skupin (45. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 45. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním listopadovým týdnem loňského roku v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce posílila ČT 1. Připsala si 2,40 procentního bodu na hodnotu 16,16 procenta. Výtečně se dařilo i hlavnímu kanálu Barrandova, který si polepšil o 1,21 procentního bodu na podíl 5,50 procenta. Zaznamenáníhodný je i meziroční růst ČT 2 o 0,41 procentního bodu na 4,62 procenta. Největší meziroční pokles tentokrát připadl na ČT Sport, která se propadla o 1,85 procentního bodu na hodnotu 2,69 procenta. Obdobný pokles ale vykázal i hlavní kanál Novy, který přišel o 1,23 procentního bodu a vykázal letošní podíl 22,10 procenta. Poklesu se nevyhnul ani hlavní kanál Primy, který oproti loňsku přišel o 0,71 procentního bodu na hodnotu 14,72 procenta.

Růst hlavního kanálu Barrandova, ale také vznik tří nových programů této skupiny, vedl k největšímu meziročnímu růstu celé rodiny Barrandov v rámci čtyř největších televizních skupin v zemi. Barrandov si v součtu čtyř svých programů a jejich průměrných celodenních podílů na publiku starším 15 let polepšil oproti loňskému podílu svého hlavního kanálu o 2,23 procentního bodu na hodnotu 6,52 procenta. Meziroční růst zaznamenala i Česká televize, a to o 1,05 procentního bodu na letošních 29,55 procenta. Dvě největší komerční televizní skupiny klesaly, navíc o obdobnou část podílu na publiku: Nova ztratila 1,92 procentního bodu (na hodnotu 30,23 procenta), Prima přišla o 1,79 procentního bodu a klesla na letošní podíl 21,69 procenta.

Content 2018 Tip Záhoř

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila TV Barrandov. Oproti loňskému prvnímu listopadovému týdnu si připsala 0,79 procentního bodu na hodnotu 3,58 procenta. Dařilo se ale také Primě Cool, která si polepšila o 0,40 procentního bodu na letošních 5,76 procenta (což je trochu víc, než dosáhla Nova Cinema), a také filmovému kanálu Novy, který si připsal 0,37 procentního bodu na hodnotu 5,68 procenta. Naopak největší propad zaznamenala ČT Sport, která přišla o 1,99 procentního bodu a klesla na letošních 3,14 procenta. Padal i hlavní kanál Primy, a to o 0,82 procentního bodu na hodnotu 12,11 procenta, a také Prima love, která přišla o 0,45 procentního bodu a vykázala letošní podíl 2,65 procenta.

Meziročním skokanem mezi celými televizními skupinami je u publika od 15 do 54 let Barrandov, který díky třem novým televizním stanicím i rekordnímu nárůstu hlavního kanálu poskočil o 1,73 procentního bodu na hodnotu 4,52 procenta. Mírný meziroční růst o 0,18 procentního bodu na hodnotu 36,08 procenta zaznamenala i skupina Nova. Naopak Česká televize a skupina Prima u mladšího publika meziročně ztrácely. Kavčí hory přišly o 1,25 procentního bodu a vykázaly letošní souhrnný podíl 23,72 procenta, skupina Prima klesla o 1,24 procentního bodu na celkových 22,31 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?