UVNITŘ GRAF A TABULKA Osmý týden po sobě nepřesáhl průměrný denní podíl ČT 1 na dospělém publiku hodnotu 20 procent. Minulý týden se na veřejnoprávní Jedničku začala zvolna dotahovat televize Prima. Rozdíl mezi oběma programy se snížil na 1,42 procentního bodu, když Prima dosáhla v celodenních číslech průměrného podílu 17,31 procenta (o 0,69 procentního bodu více než v předminulém týdnu) a během hlavního vysílacího času od 19 do 23 hodin 16,32 procenta.
GRAF: Podíl českých televizí na sledovanosti za 15. týden 2009 (PDF, 23kB)
ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,73 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,60 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Jde o suverénně nejhorší výsledek nejen za letošní, ale i loňský rok (horšího týdenního průměrného podílu dosáhla ČT 1 naposledy v únoru 2006 během Zimních olympijských her v Turíně). Během prime time si ČT 1 minulý týden mírně polepšila na průměrných 20,59 procenta.
Oproti tomu programu ČT 2 se i díky finálovým zápasům domácí hokejové extraligy dařilo. V celodenních číslech dosáhla Dvojka průměrného podílu 6,94 procenta, což je o 1,72 procentního bodu více než minule. ČT 2 se dařilo i během prime time, kdy tradičně sledovanost ztrácí. Průměrný podíl 6,38 procenta patří k výrazně lepším výsledkům. Stoupala rovněž sportovní ČT 4: v celodenních číslech o 0,26 procentního bodu na průměrný podíl 1,15 procenta, během prime time pak podíl Čtyřky ještě vystoupal na průměrných 1,28 procenta.
TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí na sledovanosti za roky 2008 a 2009
Významný propad po vládní krizi a návštěvě amerického prezidenta Baracka Obamy v Praze zaznamenal zpravodajský kanál ČT 24. Zatímco v předminulém týdnu dosáhl historicky nejvyššího průměrného celodenního podílu 3,61 procenta, minulý týden to bylo téměř o dva procentní body méně: 1,76 procenta. V hlavním vysílacím čase pak podíl ČT 24 klesl ještě více na průměrnou hodnotu 1,01 procenta.
Klesal rovněž zájem o televizi Nova, ale ne tak dramaticky. Po celý den Novu minulý týden sledovalo v průměru 38,12 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televizoru. To je o 1,1 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl Novy stoupl na 42,43 procenta. Zájem naopak stoupl o filmový kanál Nova Cinema. V celodenních číslech z 1,41 na 1,48 procenta, v hlavním vysílacím čase až na 1,5 procenta.
Největším skokanem uplynulého týdne ale byly malé kabelové a satelitní televize. Jejich souhrnný průměrný celodenní podíl na dospělém publiku dosáhl hodnoty 14,51 procenta, což je o 0,81 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl „ostatních televizí“ tradičně klesl, ale udržel se nad hranicí 10 procent, konkrétně pak na průměrné denní hodnotě 10,49 procenta.