Hlavní navigace

Prima se začíná zvolna dotahovat na ČT 1, ale hlavně díky poklesu ČT

15. 4. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

15. 4. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Osmý týden po sobě nepřesáhl průměrný denní podíl ČT 1 na dospělém publiku hodnotu 20 procent. Minulý týden se na veřejnoprávní Jedničku začala zvolna dotahovat televize Prima. Rozdíl mezi oběma programy se snížil na 1,42 procentního bodu, když Prima dosáhla v celodenních číslech průměrného podílu 17,31 procenta (o 0,69 procentního bodu více než v předminulém týdnu) a během hlavního vysílacího času od 19 do 23 hodin 16,32 procenta.

GRAF: Podíl českých televizí na sledovanosti za 15. týden 2009 (PDF, 23kB)

ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,73 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,60 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Jde o suverénně nejhorší výsledek nejen za letošní, ale i loňský rok (horšího týdenního průměrného podílu dosáhla ČT 1 naposledy v únoru 2006 během Zimních olympijských her v Turíně). Během prime time si ČT 1 minulý týden mírně polepšila na průměrných 20,59 procenta.

Oproti tomu programu ČT 2 se i díky finálovým zápasům domácí hokejové extraligy dařilo. V celodenních číslech dosáhla Dvojka průměrného podílu 6,94 procenta, což je o 1,72 procentního bodu více než minule. ČT 2 se dařilo i během prime time, kdy tradičně sledovanost ztrácí. Průměrný podíl 6,38 procenta patří k výrazně lepším výsledkům. Stoupala rovněž sportovní ČT 4: v celodenních číslech o 0,26 procentního bodu na průměrný podíl 1,15 procenta, během prime time pak podíl Čtyřky ještě vystoupal na průměrných 1,28 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí na sledovanosti za roky 2008 a 2009

Významný propad po vládní krizi a návštěvě amerického prezidenta Baracka Obamy v Praze zaznamenal zpravodajský kanál ČT 24. Zatímco v předminulém týdnu dosáhl historicky nejvyššího průměrného celodenního podílu 3,61 procenta, minulý týden to bylo téměř o dva procentní body méně: 1,76 procenta. V hlavním vysílacím čase pak podíl ČT 24 klesl ještě více na průměrnou hodnotu 1,01 procenta.

Tip do článku - témata

Klesal rovněž zájem o televizi Nova, ale ne tak dramaticky. Po celý den Novu minulý týden sledovalo v průměru 38,12 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televizoru. To je o 1,1 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl Novy stoupl na 42,43 procenta. Zájem naopak stoupl o filmový kanál Nova Cinema. V celodenních číslech z 1,41 na 1,48 procenta, v hlavním vysílacím čase až na 1,5 procenta.

Největším skokanem uplynulého týdne ale byly malé kabelové a satelitní televize. Jejich souhrnný průměrný celodenní podíl na dospělém publiku dosáhl hodnoty 14,51 procenta, což je o 0,81 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl „ostatních televizí“ tradičně klesl, ale udržel se nad hranicí 10 procent, konkrétně pak na průměrné denní hodnotě 10,49 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.