Hlavní navigace

Prima v týdenních číslech konečně nad 20 procenty, ČT 24 opět před ČT 2

29. 10. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
29. 10. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Poprvé od července 2008 pokořila minulý týden televize Prima hranici dvacetiprocentního průměrného celodenního podílu na dospělém publiku. Zároveň jde o nejlepší týdenní výsledek Primy za letošní rok. Minulý týden však posilovaly všechny velké plnoformátové televize, zatímco druhý program České televize týden po sobě zaznamenal vůbec nejhorší výsledek za dobu, co se v České republice měří sledovanost televizí pomocí peoplemetrů.

Primu minulý týden sledovalo po celý den 20,05 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 0,40 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se Primě dařilo dokonce ještě lépe, dosáhla průměrného podílu 20,11 procenta a s přehledem si drží pozici druhé nejsledovanější televize v zemi. Primě Cool pro změnu diváci mírně ubyli, v celodenních číslech dosáhla podílu 2,63 procenta, což je o 0,10 procentního bodu méně než minule. Během prime time si Prima Cool ještě pohoršila na 2,47 procenta.

Televize Nova minulý týden spíš stagnovala. V celodenních číslech si polepšila jen o pět setin procentního bodu na 32,05 procenta, ve večerních časech ji sledovalo v průměru 36,32 procenta dospělého publika. Naopak mírný pokles postihl filmový kanál Nova Cinema, který po celý den sledovalo průměrně 3,78 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To představuje mezitýdenní pokles o 0,12 procentního bodu, což si stačilo na porážku programu ČT 2, ale ne Barrandova a zpravodajské ČT 24. Během prime time si Nova Cinema mírně polepšila na 3,80 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Česká televize zaznamenala několik výkyvů. Programu ČT 1 se podařilo mírně zvýšit celodenní podíl na dospělém publiku, konkrétně o 0,59 procentního bodu na hodnotu 16,04 procenta. Ve večerních časech podíl ČT 1 vystoupal až na průměrnou hodnotu 17,51 procenta, ale to nestačilo na Primu, která se pohybuje o tři až čtyři procentní body výše. Velmi špatně se daří programu ČT 2, minulý týden se propadl na historicky nejhorší celodenní podíl 3,70 procenta (oproti předminulému týdnu to znamená pokles o pět setin procentního bodu) a během prime time až na 3,23 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Dvojku druhý týden po sobě předběhla v celodenních číslech i zpravodajská ČT 24, kterou po celý den sledovalo v průměru 3,81 procenta dospělého publika. Pro ČT 24 tento výsledek znamenal mezitýdenní pokles o 1,22 procenta z nadprůměrných čísel, kterých dosáhla předminulý týden díky volebnímu vysílání. Ve večerních časech podíl ČT 24 klesl na 1,99 procenta. Sportovní kanál ČT 4 si v celodenních číslech polepšil oproti předminulému týdnu o 0,90 procentního bodu na 2,37 procenta. Ve večerních časech si dokonce polepšil až na 2,81 procenta a porazil Primu Cool.

MMF24

Mírného nárůstu se dočkala i televize Barrandov, kterou minulý týden sledovalo po celý den 4,41 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu to je o čtyři setiny procentního bodu více. Barrandov si udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1. V hlavním vysílacím čase ho ale předstihla Nova Cinema, a Barrandov s podílem 3,76 procenta zůstal pátým nejsledovanějším televizním programem v prime time.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,20 procenta, o 0,20 procentního bodu méně než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,50 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,96 procenta, což je o 0,30 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,50 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).