Nova po 20:00 u D15+ až trojkou trhu
Překvapivým lídrem sobotního večera se stala televize Prima. Její hlavní večerní pořad, soutěž Máme rádi Česko, oslovila po 20. hodině nejvíc diváků starších 15 let – konkrétně 634 tisíc při podílu na publiku 17,93 procenta. Dvojkou trhu byla ČT 1 s další zábavnou soutěží Zpívá celá rodina, jež zaujala 590 tisíc dospělých a 16,98 procenta publika. Až na třetím místě skončila Nova s filmem Špionáž, který od 20:20 vidělo v průměru 497 tisíc dospělých diváků a 14,43 procenta publika. U mladších diváků od 15 do 54 ale Nova zvítězila, když snímek Špionáž zaujal 18,75 procenta publika. Těsně druhá byla Prima s pořadem Máme rádi Česko (17,88 procenta) a třetí ČT 1 se soutěží Zpívá celá rodina (9,91 procenta).
PÁTEČNÍ DATA: Trampoty paní Babišové s neproclenou kabelkou zaujaly na Barrandově 200 tisíc diváků
Sobotní večer se obecně nesl v duchu nízké absolutní sledovanosti, k níž přispělo mimořádně hezké a teplé počasí. Nad milion dospělých diváků se tak ze všech pořadů na všech televizích dostaly jen Televizní noviny na Nově, které vidělo v průměru jen 1,126 milionu dospělých diváků a 38,78 procenta publika (37,03 procenta ve věku 15 až 54 let). Velkým televizím se tak večer mohla přiblížit Nova Cinema, která i přes „nepříznivé“ počasí uhrála nadprůměrný výsledek u hlavního večerního filmu Grace, kněžna monacká. Od osmé hodiny večer jej vidělo v průměru 307 tisíc dospělých diváků a 8,81 procenta publika (10,13 procenta ve věku 15 až 54 let). Dařilo se i následné komedii Mládí v trapu, již si od desáté večer nenechalo ujít 168 tisíc dospělých a 7,87 procenta publika (12,47 procenta ve věku 15 až 54 let).
ČT Sport bodovala fotbalem Plzně s Boleslaví
Večerní sledovanost ovlivnil přenos prvoligového fotbalového zápasu FC Viktoria Plzeň – FK Mladá Boleslav, jehož nejsledovanější část od čtvrt na deset do čtvrt na jedenáct vidělo v průměru 298 tisíc dospělých diváků a 8,87 procenta publika (9,35 procenta ve věku 15 až 54 let). Velmi úspěšný večer má za sebou ČT 2, která bodovala hned úvodním českým filmem Atentát, který od 20:00 vidělo v průměru 271 tisíc dospělých diváků a 7,74 procenta publika (7,62 procenta ve věku 15 až 54 let). Dařilo se i následné filmové minisérii Osvobození, jež od 21:45 zaujala 252 tisíc dospělých diváků a 10,99 procenta publika. Za celý prime time dosáhla Dvojka průměrného podílu 6,80 procenta na dospělém publiku starším 15 let a 6,19 procenta na publiku od 15 do 54 let.
MINULÁ SOBOTA: Frajeři ve Vegas sobotním vítězem, Máme rádi Česko úspěšnější než Hodina pravdy
Dvojce ale ani tato čísla nestačila na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi, jíž byla Nova Cinema. Ta za prime time oslovila 7,21 procenta dospělého publika a 9,30 procenta publika od 15 do 54 let. U mladších diváků filmový kanál Novy téměř porazil veřejnoprávní Jedničku, která v této cílové skupině dosáhla podprůměrného výsledku 9,90 procenta. V hlavním vysílacím čase ČT 1 podlehla Primě, a to v obou základních cílových skupinách. V celodenních číslech u dospělého publika nad 15 let uhájila pozici dvojky na trhu ČT 1. Tradičně úspěšná byla TV Barrandov s pozdně večerní talk show Sejdeme se na Cibulce, kterou od 22:20 sledovalo v průměru 221 tisíc dospělých diváků a 10,91 procenta publika (ale jen 4,44 procenta ve věku 15 až 54 let).