Hlavní navigace

Prima za minulý týden letos poprvé nad 20 procenty, Barrandov pod pěti

30. 9. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
30. 9. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Šestý týden po sobě zaznamenala televize Prima nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku. Minulý týden navíc poprvé za letošní rok překročila hranici 20 procent. To se Primě naposledy podařilo loni v říjnu, ale jen na jediný týden. Největší růst oproti předminulému týdnu ale zaznamenala televize Nova, i když ani tentokrát se jí v nejširší cílové skupině diváků starších patnácti let nepodařilo v celodenních číslech dosáhnout hranice 30 procent. Nova však cílí primárně na diváky od 15 do 54 let, v níž tuto hranici stabilně překračuje.

Hlavní program Primy minulý týden sledovalo po celý den v průměru 20,25 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,71 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se Prima udržela těsně nad dvacetiprocentní hranicí, když dosáhla hodnoty 20,05 procenta. Dosud nejvyššího týdenního podílu od zařazení do peoplemetrů dosáhla Prima love, která po celý den oslovovala v průměru 1,59 procenta dospělého publika, což je o 0,19 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázala Prima love podíl 1,16 procenta. Prima Cool si v celodenních číslech pohoršila o 0,14 procentního bodu na 3,46 procenta, ve večerních časech až na 2,96 procenta.

Nejlepšího poprázdninového výsledku dosáhla minulý týden televize Nova, kterou upřednostňovalo po celý den průměrně 29,57 procenta dospělého publika. To je o 1,38 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Nova polepšila až na 34,55 procenta. Stoupala rovněž Nova Cinema, která si v celodenních číslech polepšila o 0,44 procentního bodu na 4,90 procenta a podařilo se jí odsunout TV Barrandov z pozice čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Během prime time si filmový kanál Novy polepšil na průměrných 4,99 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Mírnému nárůstu podílů na dospělém publiku se dočkaly i tři ze čtyř programů České televize. Hlavní program ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 15,51 procenta dospělého publika, což je o 0,29 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si Jednička polepšila až na průměrných 17,73 procenta, i tak však výrazně zaostala za Primou coby dvojkou na trhu. ČT 2 si v celodenním podílu na dospělém publiku polepšila o 0,14 procentního bodu na 3,56 procenta (třetí týden po sobě ale zůstala pod hranici čtyř procent), během prime time pak klesla na hodnotu 2,97 procenta, takřka shodnou s Primou Cool.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Růst zaznamenala i zpravodajská ČT 24, a to o pět setin procentního bodu na 4,58 procenta v celodenním podílu na dospělém publiku. V hlavním vysílacím čase ale ČT 24 tradičně klesla, tentokrát na průměrný podíl 2,64 procenta. Výraznému poklesu, ale vlastně návratu do normálu, se nevyhnula sportovní ČT 4, která si v celodenních číslech pohoršila o 2,04 procenta na hodnotu 2,28 procenta. Během prime time pak Čtyřka vykázala průměrný podíl 1,94 procenta.

wt100 2024 EARLY

Nepříjemný pokles potkal minulý týden televizi Barrandov, která poprvé od začátku léta klesla v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku pod hranici pěti procent. Konkrétně dosáhla hodnoty 4,71 procenta, což je o 0,70 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Barrandov se tak musel spokojit s pozicí páté televize na trhu, z níž ho málem srazila zpravodajská ČT 24. Ještě horšího výsledku tato televize dosáhla v hlavním vysílacím čase, kdy oslovovala v průměru 4,27 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televizní obrazovky.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,82 procenta, což je o pět setin procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,25 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 7,77 procenta, o 0,27 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,45 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).