UVNITŘ TABULKA Největšímu poskytovateli kabelové televize v tuzemsku, společnosti UPC, se postupně daří zastavovat pokles počtu zákazníků této služby. Za první čtvrtletí letošního roku využívalo kabelovou televizi od UPC, ať již analogovou nebo digitální, celkem 530 800 zákazníků. To je sice o jeden tisíc méně než v posledním čtvrtletí loňského roku, loni ale byly mezikvartální úbytky předplatitelů kabelové televize UPC vyšší.
TABULKA: Vývoj počtu zákazníků společnosti UPC Česká republika od roku 2008
Podle hospodářských výsledků majitele UPC, společnosti Liberty Global, pokračuje trend přelévání zákazníků analogové kabelové televize k digitální podobě této služby. Mezikvartálně si digitální kabelová televize UPC polepšila o 8 300 zákazníků na současných 388 000, meziročně jí přibylo dokonce 53 400 předplatitelů. Naopak domácností s analogovou kabelovou televizí UPC oproti poslednímu čtvrtletí loňského roku ubylo o 9 300 na současných 142 800. Meziročně však jde o pokles o 75 600 zákazníků.
K TÉMATU: Počet zákazníků UPC Direct klesl v prvním čtvrtletí pod sto tisíc
Za postupným utlumováním úbytku zákazníků kabelové televize UPC může stát strategie firmy, která se rozhodla nabízet výhodné balíčky vysokorychlostního připojení k internetu a kabelové televize, a také slevová politika. Méně se už UPC daří na poli satelitu, kde počty zákazníků její služby UPC Direct mezikvartálně klesly o 4 700 na nynějších 99 400. Meziročně jde o pokles o 17 200 zákazníků. Všechny videoslužby UPC v prvním letošním pololetí využívalo 630 200 zákazníků, o 5 700 méně než na konci loňského roku.
Výrazně lépe se UPC vede v „netelevizních“ aktivitách. Ke konci prvního čtvrtletí 2010 měla 379 000 zákazníků vysokorychlostního připojení k internetu a 175 400 abonentů pevné telefonní linky. Poskytování připojení k internetu se brzy stane dominantní službou UPC.