Hlavní navigace

Propadákem minulého týdne TV Nova, začala klesat i meziročně. Skokanem ČT Sport

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY A TABULKY – Česká televize jako celek rostla nejvíc z televizních skupin v zemi, meziročně si nejvíce polepšila u mladšího publika od 15 do 54 let.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 47. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Růst hlavního kanálu Novy se minulý týden zastavil a nabral opačné obrátky. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let Nova dokonce vykázala největší mezitýdenní pokles ze všech televizí měřených peoplemetry. Pohoršila si o 1,61 procentního bodu na hodnotu 24,42 procenta. Naopak největší růst z jednotlivých programů vykázala ČT Sport, která si polepšila o 1,08 procentního bodu na hodnotu 2,61 procenta. Významně rostl i podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia, mezi něž se minulý týden vrátila Šlágr TV. Atmedia tak vykázala podíl o 1,09 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu: 3,58 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

Ze srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let vyšla nejlépe skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 32,20 procenta publika, ale oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,89 procentního bodu (na poklesu se nejvíce podepsal právě hlavní kanál Novy). Pozici dvojky na trhu udržela a ještě posílila Česká televize, která si naopak polepšila o 1,77 procentního bodu na podíl 29,54 procenta. Nepatrný růst zaznamenala na třetí pozici i skupina Prima, která si polepšila o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 22,05 procenta.

Top 10 všechny stanice (48. týden 2013)

Cílová skupina 15 – 54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden opět nejvíc klesal její hlavní kanál. Dokonce více než v širší kategorii diváků starších 15 let. Nova si oproti předminulému týdnu pohoršila o 2,01 procentního bodu na hodnotu 26,82 procenta. Největší růst oproti tomu vykázala ČT Sport, jejíž podíl se zvednul o 1,14 procentního bodu na hodnotu 2,93 procenta. Významně v této kategorii rostla i sesterská ČT 1, která si polepšila o 0,82 procentního bodu na 12,91 procenta. Atmedia návratem Šlágr TV do denního měření u této mladší cílové skupiny vykázala podstatně menší růst: jen o 0,26 procentního bodu na hodnotu 3,73 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Hlavní kanál Novy skokanem minulého týdne, letos potřetí v celodenním podílu nad 26%

V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se minulý týden nejlépe vedlo skupině Nova. Oslovila 36,98 procenta publika, což však bylo o 2,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Naopak o 2,25 procentního bodu na hodnotu 24,10 procenta si polepšila Česká televize na druhé pozici. Třetí Prima oproti předchozímu týdnu mírně klesla o 0,26 procentního bodu na hodnotu 21,73 procenta a začala se ČT vzdalovat, i když ještě donedávna byla v této kategorii druhou nejsilnější televizní skupinou v zemi.

Kanály – průměrné podíly (48. týden 2013)
Graf podílu kanálů (48. týden 2013)
Graf podílu skupin (48. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 48. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání průměrných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si z jednotlivých televizních skupin nejvíce polepšila ČT Sport, a to o 0,62 procentního bodu na hodnotu 2,61 procenta. Ještě větší růst vykázaly stanice zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl stoupnul o 1,30 procentního bodu na hodnotu 3,58 procenta. Naopak největší meziroční pokles si „udržuje“ hlavní kanál Primy, který oproti 48. týdnu 2012 klesl o 4,40 procentního bodu na podíl 14,70 procenta. Oproti dřívějším hodnotám je ale pokles Primy už menší. Významně meziročně klesala i TV Barrandov, a to o 1,07 procentního bodu na hodnotu 4,06 procenta.

Prima meziročně klesala i v souhrnném celodenním podílu za celou televizní skupinu. Pohoršila si o 3,04 procentního bodu na hodnotu 22,05 procenta, přičemž meziroční pokles vykázaly i další dva její kanály – Prima CoolPrima love (Prima Zoom ještě loni nevysílala). Ostatní dvě velké televizní skupiny meziročně stoupaly. Nejvíc Nova Group, která si polepšila o 1,72 procentního bodu na hodnotu 32,20 procenta, ale jen díky dvěma novým kanálům: SmíchovuTelce. Česká televize si meziročně polepšila o 1,44 procentního bodu na hodnotu 29,54 procenta.

PR Summit 2018 Tip Flixbus

Cílová skupina 15–54

Meziroční vývoj průměrných celodenních podílů televizí v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let kopíroval situaci u širší kategorie D15+. Nejvější růst zaznamenala ČT Sport, a to o 0,63 procentního bodu na hodnotu 2,93 procenta. Významně si polepšily i stanice zastupované agenturou Atmedia (stoupaly o 0,78 procentního bodu na hodnotu 3,73 procenta). Největší pokles zaznamenal opět hlavní kanál Primy, jeho podíl se meziročně snížil o 4,80 procentního bodu na hodnotu 11,90 procenta. Významně klesala i TV Barrandov, a to o 1,41 procentního bodu na 3,43 procenta, Prima Cool (o 0,84 procentního bodu na podíl 5,04 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,78 procentního bodu na hodnotu 26,82 procenta).

V souhrnných celodenních podílech tří největších televizních skupin v zemi si v kategorii 15 až 54 let meziročně nejvíce polepšila Česká televize. Její podíl oproti 48. týdnu 2012 stoupl o 2,68 procentního bodu na hodnotu 24,10 procenta. O něco menší růst zaznamenala skupina Nova, která si polepšila o 1,37 procentního bodu na hodnotu 36,98 procenta. Významný meziroční pokles o 3,52 procentního bodu na hodnotu 21,73 procenta potkal skupinu Prima.

Našli jste v článku chybu?