Hlavní navigace

Průzkum: O televizní digitalizaci ví v Česku 9 z 10 lidí

Televizní diváci v České republice si jasně uvědomují, že je čeká přechod na digitální příjem vysílání televize. Zjistila to agentura GfK na vzorku 5000 respondentů v průzkumu, který probíhal od 27. dubna do 13. srpna letošního roku. Jeho zadavatelem byl Český telekomunikační úřad (ČTÚ) a i když byl výzkum prováděný na téma Česká pošta 2007, ČTÚ do něj přidal také několik otázek na digitální televizní vysílání.

PR Summit 2018 Tip Flixbus

„Naprostá většina respondentů (88 procent) slyšela o chystané digitalizaci televizního vysílání. Nejčastěji přímo v televizi (67 procent), v novinách nebo v časopisech (34 procent), od přátel a známých (29 procent) nebo od rodinných příslušníků (20 procent),“ píše GfK v průzkum. Některého z českých politiků uváděli oslovení jako zdroj informací o televizní digitalizaci nejméně často (4 procenta).

Agentura dodává: Nižší povědomí o přechodu na digitální televizní vysílání mají různé skupiny obyvatel. Jsou to respondenti nad 60 let věku (23 procent z nich o tématu neslyšelo), lidé se základním vzděláním (23 procent), dotázaní s příjmy do deseti tisíc korun měsíčně (27 procent) a lidé z Karlovarského kraje (26 procent). Mladší respondenti, muži a lidé s vyšším vzděláním častěji než jiní využívají jako zdroj informací o digitalizaci internet.

Našli jste v článku chybu?