Průzkum: V českých chytrých televizích vítězí videa z YouTube

21. 6. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Isifa
Televizi připojenou k internetu má ve své domácnosti třetina internetové populace starší 15 let. Nejčastěji jde o mladé muže.

Když už mladí chytrou televizi mají, koukají se na ni na YouTube. Hned druhou nejčastěji používanou aplikací je archiv České televize iVysílání. Ten je ale oblíbený především mezi třicátníky a čtyřicátníky. 

Hlavním cílem výzkumu, který pro České Radiokomunikace provedla společnost Nielsen Admosphere, bylo zmapovat chování uživatelů chytrých televizí, zejména ve vztahu k využívání HbbTV, interaktivní reklamě a jejich ochotě platit za tyto služby. 

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu


Zdroj: České Radiokomunikace

Jedna z otázek výzkumu se tak týkala ochoty platit za prémiový obsah. Dotázaní se poměrně rovnoměrně rozdělili do tří skupin, kdy jedna (22 %) preferovala možnost „platit“ za prémiový obsah prostřednictvím sledování reklamy, další (21 %) by preferovala měsíční paušál a poslední (21 %) jednorázový poplatek. Celých 35 % respondentů uvedlo, že nemají zájem o sledování prémiového obsahu.

Využívání služeb HbbTV potvrdilo v průzkumu 36 procent uživatelů chytrých funkcí na televizorech. Uživatelé by navíc uvítali bohatější databázi programů, lepší prohlížeč a možnost nahrávání nebo ukládání do televize, respektive na cloudové úložiště.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).