Když už mladí chytrou televizi mají, koukají se na ni na YouTube. Hned druhou nejčastěji používanou aplikací je archiv České televize iVysílání. Ten je ale oblíbený především mezi třicátníky a čtyřicátníky.
Hlavním cílem výzkumu, který pro České Radiokomunikace provedla společnost Nielsen Admosphere, bylo zmapovat chování uživatelů chytrých televizí, zejména ve vztahu k využívání HbbTV, interaktivní reklamě a jejich ochotě platit za tyto služby.
Jedna z otázek výzkumu se tak týkala ochoty platit za prémiový obsah. Dotázaní se poměrně rovnoměrně rozdělili do tří skupin, kdy jedna (22 %) preferovala možnost „platit“ za prémiový obsah prostřednictvím sledování reklamy, další (21 %) by preferovala měsíční paušál a poslední (21 %) jednorázový poplatek. Celých 35 % respondentů uvedlo, že nemají zájem o sledování prémiového obsahu.
Využívání služeb HbbTV potvrdilo v průzkumu 36 procent uživatelů chytrých funkcí na televizorech. Uživatelé by navíc uvítali bohatější databázi programů, lepší prohlížeč a možnost nahrávání nebo ukládání do televize, respektive na cloudové úložiště.