UVNITŘ GRAF A TABULKA Nástup nové podzimní sezóny se nejlépe povedl televizi Prima. V prvním zářijovém týdnu dosáhla nejlepšího průměrného celodenního podílu za letošní rok, a to již druhý týden po sobě. Stoupala také televize Nova, i když méně, než by se dalo čekat. Naopak prvnímu programu České televize podíl na divácích klesal, stejně jako filmovému kanálu Nova Cinema. Televizi Barrandov se podařilo po mírném výkyvu směrem dolů dostat zpět nad hranici čtyprocentního podílu na trhu.
Prima předvedla opravdu razantní nástup do hlavní televizní sezóny. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 18,93 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,17 procentního bodu více než v předminulém týdnu, který byl pro Primu rovněž rekordní. Tak vysokého výsledku dosáhla Prima naposledy před rokem. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Prima oslovila v průměru 18,78 procenta dospělého publika. Prima Cool dosáhla v celodenních číslech podílu 2,75 procenta, což je o osm setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech si tento program ještě pohoršil na průměrných 2,56 procenta.
Nova stoupala v prvním zářijovém týdnu pozvolna. V celodenních číslech si polepšila o 0,39 procentního bodu na hodnotu 32,27 procenta. V hlavním vysílacím čase pak oslovila v průměru 37,90 procenta dospělého publika (mimo letní sezónu bývají průměrné hodnoty okolo 40 procent). Filmovému kanálu Nova Cinema dokonce podíl klesl: po celý den jej sledovalo v průměru 3,38 procenta dospělého publika, což je o 0,81 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, takže v součtu obou programů Nova vlastně mezitýdenně poklesla. Ve večerních časech dosáhla Nova Cinema průměrného podílu 3,65 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Pro Českou televizi nebyl nástup září příliš pozitivní. Program ČT 1 oslovil po celý den průměrně 16,72 procenta dospělého publika, což je o 0,77 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time Jednička dosáhla průměrného podílu 18,11 procenta a podlehla tak Primě i v hlavním vysílacím čase. Programu ČT 2 se oproti tomu dařilo lépe, po celý den oslovoval v průměru 4,50 procenta dospělého publika, což je o 0,51 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech však tradičně klesala, tentokrát na průměrnou hodnotu 4,05 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Televize Barrandov si po mírném výkyvu v předminulém týdnu polepšila a dostala se v celodenních číslech opět nad hranici čtyřprocentního podílu na trhu. Konkrétně dosáhla hodnoty 4,05 procenta, což je o devět setin procentního bodu více než minule. Je to více, než dosáhla Nova Cinema, ale méně, než vykázala v celodenním průměrném podíle na dospělém publiku veřejnoprávní ČT 2. V hlavním večerním vysílacím čase vykázala TV Barrandov průměrný podíl 3,18 procenta, což nestačilo jak na ČT 2, tak na Novu Cinema.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,39 procenta, což je o 0,20 procentního bodu méně než minule a vůbec nejvíc v letošním roce. Během prime time dosáhly podílu 1,68 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,87 procenta, což je o 0,48 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,94 procenta.