Formát Push2Play je letos už třetí novinkou v programatickém prodeji reklamy v prostředí hybridní televize. Jde o bannerový formát, u kterého má divák možnost si stisknutím červeného tlačítka na dálkovém ovladači spustit reklamní videospot. Za bannerový formát je považován proto, že inzerenti platí za zobrazení banneru, nikoliv za přehrání samotného videa. Doteď mohli inzerenti využít Banner s proklikem do microsite a Preroll – videospot, který se spouští před shlédnutím obsahu videotéky.
ROZHOVOR: Stanislav Mottl – Do pár let bude v HbbTV převažovat programatický nákup reklamy
Oproti Prerollu je hlavní výhodou nového formátu množství jeho zobrazení. Preroll se divákovi přehraje pouze ve videotéce, kdežto Push2Play banner se zobrazuje přímo ve vysílání a má potenciál zasáhnout větší množství diváků,
porovnává možnosti jednotlivých variant Stanislav Mottl ze společnosti R2B2 a dodává: U klasického banneru zase musel inzerent počítat s náklady na microsite. Video už však většinou má z jiných online kampaní a může tak značně ušetřit.
Push2Play dává podle Mottla programatickému nákupu v prostředí HbbTV úplně nové možnosti. Představte si, že v televizi běží pořad o automobilech. Inzerent v tu chvíli upoutá diváka například bannerem: ‚Chcete vidět jak vypadá nová Škoda Octavia?‘. CTR takto vhodně vytvořených kampaní může být výrazně vyšší, než je běžné, a divák je navíc nemusí považovat za rušivé,
shrnuje Mottl.
ROZHOVOR: Lukáš Hnilička – Za reklamu v HbbTV by mohli zadavatelé letos utratit sto milionů korun
Formát Push2Play je ideální nástroj pro prezentaci produktu v televizním prostředí. Divák, který je vtažen do děje, očekává zajímavou audiovizuální reklamu, na kterou je de facto zvyklý. Na druhou stranu, programatický nákup je elegantní řešení distribuce komerčního sdělení pro inzerenty,
popisuje novinku Lukáš Hnilička, CEO společnosti Hybrid zaměřující se na komerční využití HbbTV.