Hlavní navigace

Rada České televize schválila roční bonus pro Petra Dvořáka

22. 6. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Členové Rady České televize schválili na dnešním zasedání roční bonus generálnímu řediteli. Loni tato odměna přesáhla dva miliony korun.

Bonus je udělován na základě dohody o pracovních podmínkách generálního ředitele, a to za předpokladu, že jsou splněna kritéria v oblasti hospodářských výsledků (vyrovnané hospodaření a dodržování plánovaného rozpočtu), úrovně televizního vysílání České televize (kvalita programové nabídky nebo celoročního podílu ČT na diváckém trhu) a také manažerských výsledků. Mezi další sledované povinnosti patří například manažerské výsledky, dodržování právních předpisů, komunikace s Radou ČT i veřejností, plnění strategických plánů a realizace pozitivních restrukturalizačních změn, kvalita manažerských rozhodnutí a kvalita kontrolních procesů a činností.

Rada na svém zasedání také projednala rozpočet České televize na rok 2015, který nebyl překročen ani celkově, ani v kapitolách mzdových, výrobních a provozních a režijních nákladů. Skutečné celkové náklady za rok 2015 byly ve srovnání s rozpočtem o 103 917 tis. Kč nižší. Výnosy z podnikatelské činnosti (reklama, sponzoring, product placement, prodeje práv a služeb, vklady do výroby, barterová plnění) byly oproti rozpočtu nižší o 9 782 tis. Kč a ostatní výnosy byly oproti rozpočtu vyšší o 21 853 tis. Kč. Díky nižším skutečným nákladům byl fond televizních poplatků v porovnání s rozpočtem čerpán v objemu o 159 576 tis. Kč nižším.

V souladu s dlouhodobými plány se Česká televize zaměřovala na původní českou televizní a filmovou tvorbu, jejíž podporu považuje za jedno ze svých základních poslání. Externí náklady na výrobu pořadů dosáhly v roce 2015 celkem 2 177 217 tis. Kč. Většinu pořadů vyrábí přímo Česká televize, která také uzavírá smlouvy a hradí potřebné televizní profese, práva a služby. Část výroby je pořizována v zakázkové výrobě a koprodukcích, kdy ČT není pověřena výrobou. Tímto Česká televize podporuje nezávislé producenty v České republice a pomáhá udržovat konkurenční prostředí na trhu audiovize.

ebf - partner 1

Sledovanost a spokojenost diváků v loňském roce

Průměrný podíl všech kanálů České televize na dospělém publiku starším patnácti let v roce 2015 činil 30,42 procenta. Česká televize tak dosáhla na nejlepší výsledek v posledních 6 letech, a to i přes vyšší investice komerčních televizí do vlastní tvorby. Stabilní je i průměrný podíl na sledovanosti (share) v hlavním vysílacím čase, tedy mezi 19.00 a 22.00. Průměrný kumulativní share všech kanálů ČT činil v populaci 15+ v hlavním čase 29,21 procenta, což je rovněž nejvyšší hodnota za posledních šest let. V evropském srovnání zůstávají nadále velmi úspěšnými kanály ČT 24, ČT:D a také ČT Sport, které jsou z hlediska sledovanosti na prvních příčkách při srovnání s obdobnými kanály v Evropě.

Spokojenost s jednotlivými kanály České televize dosáhla hodnoty 81 procent, tedy stejně jako v roce 2014. Nejvyšší spokojenost dosahovaly nové detektivní seriály Labyrint a Vraždy v kruhu, ale také mimořádná historická trilogie Jan Hus. Nadprůměrné spokojenosti dosahují pořady na stanici ČT 2, především dokumenty vysílané v hlavním vysílacím čase, jako byl například dokument o trampingu Zvláštní znamení touha, ale i nový žánr pořadů docusoap.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).