Televizní stanice v Evropské unii mohou od druhé poloviny loňského prosince využívat tzv. product placementu, kdy do vysílání (filmů, seriálů, apod.) umístí výrobky označené logem a budou za to od firem inkasovat peníze. Povoluje to evropská směrnice z roku 2007. V České republice však dokument ještě nebyl schválen, a tak vlastně ani není jasné, zda se mohou média (televize) touto směrnicí řídit.
Původně se počítalo s tím, že převedením směrnice Evropské unie do české legislativy se budou poslanci zabývat už během loňského září. Česká republika měla směrnici přijmout do prosince. Divák by na tuto formu reklamy měl být upozorněn v titulcích. Výjimku v propagaci tvoří tabákové výrobky a léky na předpis. V tuto chvíli počítám tak, jako kdyby od 1. ledna 2010 tento zákon začal platit,
uvedl nedávno pro ekonomický deník E15 obchodní ředitel České televize Robert Kvapil.
Tzv. product placementem se ve svém aktuálním článku na blogu DigiZone zabývá i bývalý šéf redakce zábavy TV Nova Ivan Rössler.