Hlavní navigace

Reklamní API Twitteru je (opět) na spadnutí, má přijít už na jaře

29. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Podle serveru TechCrunch už Twitter na spuštění API připravuje marketingové agentury. Co by mělo API zadavatelům reklamy přinést? Zaplaví Twitter reklamami?

O nástroji pro lepší správu reklamních kampaní na Twitteru se poprvé psalo už v létě 2011, kdy jeho brzké spuštění předpovídala agentura Reuters. Netrefila se. Tentokrát to je ale jiné, tvrdí TechCrunch, kterému plán na spuštění reklamního API v prvním kvartálu 2013 potvrdilo několik zdrojů z marketingových agentur.

Naopak mluvčí Twitteru zprávu nepotvrdil – ale ani nevyvrátil: „V současné době k tomu nemáme co říct,“ řekl. 

Podle TechCrunche ale Twitter zaměstnance marketingových agentur na spuštění API připravuje už od Vánoc. Server cituje také nejmenovaného zadavatele reklamy, kterému jeho agentura poradila, aby v dohledné době neměnil svou strategii na Twitteru, protože se chystají změny.

API by mělo pomoci hlavně velkým zadavatelům reklamy, kteří by jeho prostřednictvím mohli své kampaně lépe spravovat a škálovat. Zahrnuty by v něm měly být také funkce pro snazší cílení reklam a samozřejmě analytické nástroje. Zadavatelé by měli mít k dispozici všechny současné reklamní formáty Twitteru, jako jsou Promoted Tweets, Promoted Trends a Promoted Accounts. 

Plaťte mi za mé tweety

Zajímavé do budoucna bude, jak se Twitter vypořádá s tím, že firmy začínají experimentovat s prodejem reklamních tweetů mimo jeho reklamní systém. Na začátku roku tak třeba agentura AP oznámila, že prodala několik tweetů na svém účtu (téměř 1,6 milionu followerů) firmě Samsung. A Twitter z toho neměl nic.


Autor: AP

Zatímco například Facebook podobnou praxi striktně zakazuje (není se co divit, utíkaly by mu tak peníze), Twitter s publikováním placených tweetů problém nemá – pokud je publikujete „manuálně“ (tedy bez využití nějakého automatického či spamerského systému).

ebf - partner 1

I na českém Internetu se tak objevily služby typu pay4t.cz, které uživatelům nabízejí platby za to, že na svém účtu publikují reklamní tweet. Jak to funguje testoval loni na podzim například Jan Kvasnička (své poznámky sepsal také účastník testu Tomáš Krause) a svůj test provedl také František Szabó

Pokud se ale na web pay4t podíváte dnes, nevypadá to, že by se služba nějak zvlášť uchytila. Prodej prostoru na svém účtu má samozřejmě poměrně vysoká rizika: uživatel, který svůj účet zahltí reklamním obsahem, si u svých následovníků koleduje o unfollow.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).