Hlavní navigace

Rekordní týden ČT 4: podíl 12,14%. Prima love začíná na podílu 0,69%

13. 5. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
13. 5. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Hokejové mistrovství světa, kterému Česká televize vyčlenila s výjimkou jediného zápasu výhradně sportovní kanál ČT 4, přineslo tomuto programu minulý týden rekordní podíl na dospělém publiku. Stačilo málo, a Čtyřka by se stala nejsledovanějším programem ČT. V součtu všech čtyř kanálů pak veřejnoprávní televize lehce porazila skupinu Nova, složenou z dat hlavního programu Novy a Novy Cinema. Opačným směrem se vydala televize Barrandov, která vykázala nejhorší týdenní výsledek za letošní rok.

ČT 4 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 12,14 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 5,55 procentního bodu více než v předminulém týdnu, kdy hokejový šampionát začínal. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ČT 4 udržela vysoký podíl 12,11 procenta. Naopak významný pokles, i když jen na normální stav, potkal zpravodajskou ČT 24, která dosáhla v celodenních číslech průměrného podílu 4,05 procenta. To je o 1,94 procentního bodu méně než v rekordním předminulém týdnu. Během prime time podíl ČT 24 klesl na průměrných 2,34 procenta.

Nárůst kupodivu zaznamenal program ČT 1, který se v předminulém týdnu propadnul na nejhorší čísla v historii. Tentokrát dosáhl průměrného celodenního podílu 15,47 procenta, což je o 1,88 procentního bodu více než minule. I tak ale Jednička skončila těsně za Primou. Ve večerních časech ČT 1 vykázala podíl 18,80 procenta, kterým Primu porazila dost výrazně. Mírného zlepšení se dočkal i program ČT 2. V celodenních číslech si polepšil o tři setiny procentního bodu na 3,24 procenta, během prime time pak klesl na hodnotu 2,93 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Hokej výrazně ubral hlavnímu programu Novy, který celodenním podílem 27,46 procenta dosáhl druhého nejhoršího týdenního podílu v letošním roce. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o 2,3 procenta. Během prime time Nova vykázala průměrný podíl 30,36 procenta. Klesala i Nova Cinema, již sledovalo po celý den v průměru 4,24 procenta dospělého publika. To je o 1,01 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech pak Nova Cinema vykázala podíl 4,30 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Na nejhorší týdenní podíl v letošním roce se minulý týden propadla televize Prima. Po celý den ji sledovalo v průměru 15,59 procenta dospělého publika, což je o 1,14 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase se Prima propadla až na podíl 14,83 procenta. Mírně klesla i Prima Cool, a to o tři setiny procentního bodu v celodenním podílu na hodnotu 2,73 procenta a na 2,28 procenta v prime time. Vůbec poprvé se v týdenních výsledcích objevila Prima love. Po celý oslovila v průměru 0,69 procenta dospělého publika, ve večerních časech pak 0,58 procenta.

BRAND24

Výrazného poklesu se dočkala televize Barrandov, která poprvé v tomto roce klesla v týdenním podílu na dospělém publiku pod hranici čtyř procent. Konkrétně na hodnotu 3,62 procenta v celodenních číslech, což je o 0,63 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Barrandov tak skončil nejen za rekordní ČT 4, ale i Novou Cinema a ČT 24, tedy na pozici sedmé nejsledovanější televize v zemi. Ve večerních časech se podíl Barrandova ještě zhoršil na průměrných 3,36 procenta, což opět nestačilo na ČT 4, ale ani na Novu Cinema.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,70 procenta, což je o dvě setiny procentního bodu více než minule a nejméně za letošní rok. Během prime time vykázaly podíl 1,16 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,07 procenta, o 1,13 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,95 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).