Hlavní navigace

Revoluce e-čteček? Podle WSJ už možná skončila

15. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Nadchází konec éry specializovaných zařízení pro čtení e-knih? Vypadá to tak. A mohou za to, tak jak bylo už dříve předpovídáno, tablety.

Specializovaná zařízení na čtení e-knih, e-čtečky, nabízející pouze tuto jednu funkčnost, možná už mají období největšího rozmachu za sebou. Řeší to Wall Street Journal v článku The E-Reader Revolution: Over Just as It Has Begun? a dokládá to čísly. Z článku poměrně dost plyne, že čísla naznačují konec éry vyhrazených specializovaných zařízení na čtení e-knih. A mohou za to, tak jak bylo už dříve předpovídáno, tablety.

IDC uvádí, že v roce 2012 bylo na trh dodáno 19.9 milionu kusů e-čteček, o 28 % méně než v roce 2011. V témže roce 2012 ale IDC odhaduje, že bylo dodáno 122.3 milionu kusů tabletů.

IHS iSuppli sice nabízí jiná čísla, ale trendy jsou stejné. Vrchol e-čtečky měly v roce 2011 a v roce 2012 už půjde pouze o 14.9 milionu kusů, 36% pokles. V roce 2015 předpokládají pouze 7.8 milionu kusů.

MMF24

Proč se něco takového děje? Zmiňována je řada faktorů – například ten, že pokud si někdo koupil e-čtečku, nemá příliš důvod si kupovat další. Několik let staré Kindle prostě funguje. Stále stejně dobře. A pokud by už došlo na upgrade, je prý velmi pravděpodobné, že by si tito lidé daleko spíše koupili tablet.

Tablet, který může posloužit jako e-čtečka, ale hlavně také jako prohlížeč s přístupem na Internet. A také pro řadu dalších věcí. „Pro většinu spotřebitelů je tablet s více způsoby použití lepší,“ upozorňuje WSJ v článku. A dodává další argument, stále se snižující cenu tabletů – pro srovnání nejde ani příliš daleko. Google Nexus 7 tablet za 199 dolarů a Amazon Fire za 159 dolarů – tedy za ceny lišící se pouze o desítky dolarů od e-čteček. 

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).