Hlavní navigace

Roman Staněk chystá GoodData pro vstup na Wall Street

3. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Pokud to klapne, byla by Staňkova firma druhým českým zástupcem na slavném newyorském burzovním parketu. Po antiviru by se o peníze investorů měla ucházet velká data.

Každý rok se snaží zdvojnásobit příjmy, pracuje pro něj už 300 lidí v Praze a v San Franciscu, zisk ale zatím neřeší. Staňkova GoodData chtějí růst. „Růst a profitabilita se navzájem vylučují. Buď budeme v zisku, nebo budeme dvojnásobně růst,“ tvrdí zakladatel firmy v rozhovoru pro tuzemskou mutaci časopisu Forbes s tím, že nerůst si mohou dovolit už jen velikáni na ústupu jako HP nebo IBM. 

Burzovní dobrodružství by chtěl podnikatel, kterému se povedlo prodat už dva úspěšné projekty, rozjet do dvou let. Aktuální startup GoodData zatím posbíral od investorů přes sedmdesát milionů dolarů, ale jeho odhadovaná cena je zatím tajná. „Do toho nikomu nic není, jsme privátní firma. Takže je to mezi námi a investory,“ tvrdí Staněk s tím, že může prozradit pětadvacetiprocentní podíl rozdělený mezi zaměstnance.

Staňkova firma v tuzemsku spolupracuje se startupovým akcelerátorem StartupYard a ráda by své aktivity v rámci komunity zesílila. „Mentoruji spíš tady (v USA). Je ale pravda, že do GoodData bereme hodně lidí z českých univerzit. Do budoucna můžu slíbit, že budeme v Česku mnohem víc vidět. Už se na tom pracuje,“ dodává Forbesu Staněk.

wt100 2024 EARLY

Sedmačtyřicetiletý Roman Staněk je brněnský podnikatel, který udělal několik velkých porevolučních IT obchodů s firmou ze Silicon Valley. V roce 1999 prodal s kolegy svůj projekt NetBeans americkému Sun Microsystems za deset milionů dolarů.

O šest let později už ve Spojených státech zopakoval první úspěch v případě firmy Systinet. Tu pohltilo Mercury za desetinásobek. Jak dopadne zatím největší Staňkův projekt GoodData, se uvidí nejpozději za dva roky. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).