Hlavní navigace

Samsung chce nabídnout v ČR lokalizovanou službu Internet@TV

12. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

12. 5. 2009

V podobném duchu, jako měl prezentaci Panasonic, se nesla i přednáška Ondřeje Lukáče ze Samsungu. Ten připomněl, že firma přišla do nových televizorů s tzv. widgety, kam se nahrávají od providera informace. Jde o podobný princip známý např. z operačního systému Windows Vista. Když uživatel zadá příkaz, že chce sledovat archiv, vyšle příkaz směrem k serveru providera a ten zpět posílá data a aplikace se pak odehrává na obrazovce.

Jak chce Panasonic pokrýt náklady, když je bez reklamy? Všechny zúčastněné subjekty (ČT, iDNES, Centrum atd.) se mohou na business modelu podílet. V roce 2009 chce widgety spustit např. v Británii, Francii nebo Německu, resp. dojde k jejich lokalizaci (např. Yahoo Engine). Jako další aplikace jsou např. předpověď počasí nebo portál Flicker. V rámci České republiky je Panasonic na konci s jednáními o obsahu, který by mohl být pro tuzemského uživatele zajímavý. Na předvánočním trhu by se měl zákazník dočkat.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.