Hlavní navigace

Seznam dále pracuje na vývoji své hybridní televize, testuje uživatelskou zkušenost

4. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Seznam.cz
Společnost Seznam.cz spustila uživatelské testování své hybridní televize, které má přiblížit původně internetovou aplikaci televiznímu divákovi.

Společnost Seznam.cz začala s A/B testováním HbbTV aplikace, kterou využívá pro internetové vysílání v květnu spuštěné Seznam.cz TV. Znamená to, že různí lidé vidí různé varianty prvků nebo funkcí aplikace. Díky tomu si ověříme, jak se liší chování různých skupin diváků, a můžeme pak všem spustit verzi, která vyšla z testu jako pro lidi ta zajímavější. Při testování vycházíme ze zkušeností, které máme zejména z domovské stránky Seznam.cz, kde metodu A/B testu používáme běžně. Pomáhají nám také vlastní nástroje, například Seznam.cz Reporter, vysvětluje Marek Vacek, který má televizi na starosti.

PSALI JSME: Seznam.cz vstupuje na DVB-T. Objevil se na Multiplexu 4

Aktuálně byl spuštěn A/B test funkce shuffle, kterou Seznam.cz TV dosud nenabízela. Pracujeme s hypotézou, že lidé pomocí funkce náhodného přehrávání objeví starší obsah, který do té doby cíleně nevyhledávali. Sledujeme, kolik diváci, kterým jsme funkci zpřístupnili, zhlédnou epizod a jak se jejich užívání funkce mění v čase, doplnil Vacek.

CS24 tip temata

Probíhá také A/B testování nástupu do aplikace. Části diváků je spuštěno video rovnou přes celou obrazovku, a to v různých variantách. Ostatním se pak zobrazuje stejně jako doposud v minimalizované dlaždici. Seznam.cz od tohoto testu očekává větší přiblížení se lidem, kteří jsou zvyklí pouze přepínat kanály namísto aktivního ovládání aplikací v hybridních televizích.

Hybridní televizi Seznam.cz TV mohou naladit diváci s pozemním příjmem na vysílací síti 4 patřící společnosti Digital Broadcasting. Jejich televizor ale musí být vybaven funkcí HbbTV a připojen k internetu.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).