Zatímco šéf Seznamu Pavel Zima je fanoušek do starších aut, firemní divize nových byznysů sází na motorkáře. „Do BikerSeason vstupujeme jako investor. V projektu vidíme potenciál využití našich mapových technologií pro úzce zaměřenou službu s mezinárodním potenciálem,“ vysvětluje důvody koupě třiceti procent v aplikaci Marek Nový z týmu, který v Seznamu hledá nový byznys.
Seznamu se finančně daří, a tak jde letos už o druhou investici. Tržby firmy poskočily během loňska o 7,5 % na téměř 3,129 miliardy. Hospodářský výsledek společnosti Seznam.cz před zdaněním pak za rok 2014 přesáhl 1,136 miliardy korun, oznámila firma.
Tržby táhly příjmy z reklamy ve vyhledávání. Sklik meziročně přidal na výkonu o 20 % a stejně jako loni je největším zdrojem reklamních tržeb (40 %). „Vyplácí se inovace v reklamním systému Sklik. "Inovovali jsme ale i formáty a reklamní pozice v klasické display reklamě a i příjmy z ní meziročně vzrostly, konkrétně o 10 %. Nejrychleji přitom rostly příjmy na službě Sport.cz, kde nárůst přesáhl 45 %,“ vysvětluje Zima.
Bannerová reklama, do které se počítají i video a mobilní reklamní formáty, zařídila Seznamu přibližně třetinu příjmů. Pětinu pak dodala inzerce na oborových serverech a v katalogu. Firma se během loňského roku pustila i do RTB. Meziročně zaznamenala nárůst kampaní, které využívaly behaviorální cílení, o 50 %.
Seznam se ale rozkročuje i do nových oblastí. Letos třeba produkuje film o Miladě Horákové. V dubnu si také otevřel svou největší investici – datové centrum Kokura. Novým domovem jeho serverů tak jsou Horní Počernice. Za deset let do něj chce investovat celkem 200 milionů korun.